lördag 2 juli 2011

Framtida karriär?

Jag tror jag kan ha hittat det jag vill göra!
Sadelmakare! Eller ja, helt sadelutprovare men det finns inga riktiga utbildningar i Sverige, utan man måste åka till England eller liknande. Som utbildad sadelmakare kan man arbeta med utprovning och lite till vilket känns jätteroligt.
Så i augusti ska jag söka utbildningen i Tärnsjö som då börjar i januari! Känns som att jag mycket väl kan ha hittat rätt!

På det här sättet kan jag arbeta med hästar, men mer på mina villkor så att jag får tid över till min egna ridning.
Jag funderar också på att utbilda mig till hästmassör för att på det sättet bredda mig lite och för att sen när jag är klar sadelmakare kan erbjuda en paketlösning med massage och tillpassning av sadeln. Känns också som något kan vara attraktivt, men samtidigt funderar jag på hur värt det är att utbilda sig till hästmassör eftersom den utbildningen får jag bekosta helt själv...
Bestämmer jag mig för att utbilda mig till hästmassör så drar utbildningen igång nu under hösten i Stockholm...

Nu de senaste dagarna har jag gjort så lite jag bara kunnat, har inte haft någon riktig energi till något... Saknar energi ännu, men det är nog inte så konstigt efter gårdagens dubbla pass med minimalt med sömn innan dess. Jag får rycka upp mig snart och åka till stallet, och egentligen borde jag försöka äta middag idag. Men just nu orkar jag ärligt inte... Somnade sittandes igår innan 22 och vaknade 12.30 idag och åt "frukost" kl. 16, när jag väl hade orkat ta mig upp ur sängen. Eftermiddagen har tillbringats med att kolla på två filmer och ha en grinig och sjuk pojkvän som gått runt och muttrat i lägenheten.

Nu ska jag försöka vara lite mer aktiv och göra något av det lilla som är kvar av dagen. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar