onsdag 1 juni 2011

Exklusiv Horse Wear

Igår fick Lussan agera mätdocka och blev mätt åt alla håll och kanter (ok, nästan då). Måttade rumpan på henne och benen. Benen måttades för att jag ska kunna köpa transportskydd som passar åt henne. Ingen brådska med det, behöver hon åka transport det närmaste så får hon åka lindad med boots, fungerar lika bra det.
Jag måttade rumpan på henne också för att jag ska beställa skrittäcke från Exklusiv åt henne och jag måttbeställer alltid därifrån. De gör faktiskt helt suveräna skrittäcken som sitter super! Gillar också att de har många färger att välja på. Just nu funderar jag över vilken färg hon ska, Newton hade ett brunt så det känns konstigt att köpa ett nytt brunt (även om det är en riktigt snygg brun färg!), sen passar hon faktiskt inte lika bra i brunt som han gjorde (eller ja, gör)...
Bästa med henne är att hon är så feminin så jag kan använda "tjejfärger" åt henne. Så nu lutar det faktiskt åt ett lila skrittäcke... Eller naturvit? Eller marinblå? Eller... Ja, svåra val man har att göra med! Sen ska man ju välja kantband och passpoal, gör ju inte det hela lättare... Jag funderar också på att utöver skrittäcket i bävernylon faktiskt beställa ett i ull också (mest bara för att det är så sjukt snyggt).

Här är det lila i bävernylon:





Jag ska inte köpa schabrak och flughuva därifrån, flughuva har jag inget behov av och schabrak finns det faktiskt snyggare....

Här är det marinblåa:



Det naturvita har de inte lagt upp någon bild på... Men vitt känns som en rätt dum färg att ha till en häst. Lutar mest åt lila! Det finns cerise också, men nja, lila är mer stilrent i sådana fall. De hade en färg som heter glögg också som var snygg:




Skrittäckena i ull har de inte i lika många färger, så där är det mer "klassiska" färger: brunt, beige, marinblått och svart. Och så har de petroleumgrå! Men det hade de ingen bild på så jag vet inte... Jag hade i sådana fall tänkt ha brodyr på ullen också, men bävernylonen ska jag inte ha något sådant alls på. Vill ju att det ska fortsätta vara vattentätt....

Vi får se helt enkelt hur det blir :) Jag ska beställa senast i augusti för att få det lagom till hösten. Inputs är mer än välkomna :)

Bilderna lånade från Exklusiv Horse Wear's shop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar