fredag 8 april 2011

Ny sadel

Jag har idag köpt ny sadel, hoppas att den kommer ligga bra också! Känner mig lite dum som köper en sadel utan att ens ha provat den på hästen... I värsta fall får jag helt enkelt sälja vidare den! Fick den för ett riktigt bra pris, så jag ska väl inte klaga. Köpte till en fårskinnspad och stigläder. Tyvärr hade Mia på Ale Ridsport inte inne några Sprenger-stigbyglar... Får leta vidare! För Sprenger ska jag ha!
Sadeln, det blev en Santa Cruz Celine. Kändes riktigt trevlig att sitta i och priset var inte blodigt. Först visade hon mig en Prestige Versailles som jag blev riktigt sugen på, om det inte hade varit för priset på den.






Hittade den här informationen om sadeln på Santa Cruz egna hemsida:




NYHET! Uppdaterade Celine


En av Sveriges mest sålda sadlar! Hoppsadel som är lika bekväm att sitta och marktrimma i.
Djupare sits som är kalvskinnsklädd, likaså knävulster.
Avtagbara knä och vadklossar för perfekt inställning till ditt ben!

Bommen är av klassisk, traditionell stålförstärkt trälaminat.
10 års garanti på bom.
Rostfria stigläderkrampor.
Finns som ullstoppad.

NYHET! Ny mjuk ullbossa ”Soft Touch Panel” och större knäklossar!


Sadlar som finns på lager:

Färger: Svart eller Choklad.
Storlekar: 15,5; 16,5; 17; 17,5; 18
Vidder: Narrow, Normal, Vid, X-vid, XX-vid.



Permanentstoppad, andra storlekar och övriga färger finns som beställningsvara.

NYHET! Med GenTec + 4000Kr

Kontakta Santa Cruz of Scandinavia eller Er butik för specialbeställning.
Leverans ca 30 dagar.



Rek. butikspris: 8900:-



Passar till häst: En välbalanserad bom som ligger bra på många hästar. Dock inte extrema raka eller svängda ryggar.

Passar till ryttare: som vill ha något djupare sits på hoppsadel. Bra sittpunkt i sadeln som gör att du kommer i bra balans. Passar inte ryttare med för långa överben.



Jag hoppas verkligen att den kommer passa oss!

Imorgon är det dags att åka till Börjes i Kungsbacka och sen på släktkalas. Får se vad jag hittar på Börjes som känns tillräckligt intressant! Har ett litet hum på vad jag vill ha, men det är ju enkelt att hitta ytterligare när man väl är där.

Det lär väl bli bra i slutändan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar