onsdag 29 juni 2011

Hovslagarbesök

Igår besökte hovslagaren Lussan, efter en veckas förskjutning. Och det var verkligen dags för det! Hon passade ju på innan jag åkte till mamma att dra av sig vänster baksko och en bit av hoven typiskt nog... Hon skötte sig exemplariskt igår när hon skoddes, hon somnade t.o.m. några gånger! Enda som hon tyckte var jobbigt var alla elaka klägg som försökte bita henne och hon inte kunde göra någonting eftersom vi människor var ju korkade nog att hålla upp en hov för henne hela tiden.
Hovslagaren lyckades rädda vänster bakhov någorlunda, hon fick skor med sidokappor på för att hålla ihop det.
Så igår var vi ute och red en sväng när hovslagaren var klar. Varm och mycket med äckeldjur! Men samtidigt riktigt härligt att få rida igen... P.g.a den tappade skon fick hon ju vila i lite mer än en vecka, men det förtjänade hon att få göra.

Jag kan nog även nu kommit på vad jag ska göra med mitt liv, måste fundera lite till och bolla det ytterligare med William. Hittills känns det som en bra idé.

Nu ska jag återgå till att göra klart så att jag och William kan komma iväg och bada! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar