onsdag 11 maj 2011

Ledig

Är ledig idag, och imorgon! Underbart! Skulle egentligen jobbat både idag och imorgon, men mitt förordnande hade inte kommit och därför fick jag lov att vara ledig. Skönt! Jag kommer ändå jobba sjukt mycket den här månaden, räknade ut att det kommer bli runt 200 timmar på båda jobben...
Ja, för jag klarade "proven" igår! Så nu är jag färdig flygplatskontrollant. Känns bra, även om jag hade svårt att se varför jag inte skulle klarat dem.

Red Lausanne på fältet igår, och hon var riktigt pinig. Vägrade släppa vänsterbogen och grejer, så vi gör ett nytt försök idag i värmen. Eftersom jag är helt ledig ska jag ägna mycket tid åt henne idag, ska frisera henne och rykta henne ordentligt (dåligt samvete för det, var ju längesen sist) utöver att bara rida henne.

Jag funderar på om man ska åka till Falsterbo i sommar också, men svårt att veta om jag har tid... Är ju så mycket som ska hinnas med!

Jag ska kika på ett par stövlar på Hööks idag hade jag tänkt mig, vill ha ett par som ger mig bättre stöd (och är svalare!) än de jag har nu. Och de jag har nu är egentligen alldeles för stora... Vilka problem man kan ha, haha! Får se så de är tillräckligt stora i vaderna först och främst, fungerar dem bra så blir det nog ett par!

Nu får jag se till att komma i ordning och åka iväg till Hööks och sen till stallet. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar