måndag 23 maj 2011

Hästtransport

Har äntligen valt ut det släp jag vill, tror och hoppas jag i.a.f! :)

Har bestämt mig för att det får bli ett Böckmann Duo R, sprillans från fabrik. Vi ska ha lite extrautrustning också hade vi tänkt oss. Bl.a. reservhjul med överdrag, innerdörrar (nytt för i år tydligen i Böckmann).. Jag funderar också på sidovaddering och soft-top på kulhandsken. Jag funderar på om det är värt att ha sidoventilering och aliminumgolv, men det är jag inte fullt så säker på.

Har kikat runt lite på Umesläp också, och var nästan på väg att köpa en B60 från -08, men ägaren var riktigt skum så jag valde att avstå ett köp där. Så därför känns Duo R absolut bäst, speciellt nu när man kan få med innerdörrar!
Innerdörrar känns säkrare både för mig och William, speciellt för William som inte är något vidare hästvan. Det är ju han som kommer få följa med i framtiden på träningar och tävlingar som hästskötare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar