söndag 2 januari 2011

Söndagkväll

Sitter och slösurfar lite, vi har just nu paus i vårt Rome-marathon. Har väl typ bara runt två avsnitt kvar av säsong två kvar. Jag och William har ägnat både igår och idag åt att kolla på Rome, helt galet. Men så är serien galet bra också!
Undrar vilken serie vi ska bli helt inne i härnäst? Ska kanske återgå till Desperate Housewives, har ju några säsonger kvar där ;)

Läser lite på DN (återigen, inget ovanligt när det gäller mig. Dock är de inte helt förlåtna, men vi kan skylla det mesta på vikarier just nu...). Läste om hur Spanien förbjuder rökning utomhus på vissa platser. Låter riktigt bra, undrar när vi kommer få en liknande lag i Sverige? Är så ruskigt less på folk som röker verkligen överallt... Speciellt nu på vintern när de ställer sig i vestibuler (hallå, det är princip inomhus och röken går verkligen rakt in i byggnaden!), eller precis vid dörrar... All rök går in i byggnaden, och så sitter man där i en röklukt och blir ofrivilligt passiv rökare. Jag har inte förstått heller folk som måste stå och röka i folkmassor. När man står och väntar på bussen så är det alltid någon mitt i klungan som ska hiva upp ett paket cigg och börja bolma för fulla muggar.
Nu har jag åtminstone turen att inte vara allergisk, men jag vet många som är det, och de mår verkligen fruktansvärt dåligt i närheten av rökare.
Däremot respekterar jag de rökare som förstår och respekterar att alla inte vill vara passiva rökare och går åt sidan när de ska ta ett bloss eller två. Cred till er!
Återigen till artikeln, det är synd att den inte var längre och mer utförlig utan snarare mer som en enkel notis.

Läste också om hur Iphone-kunder riskerade att försova sig nu under helgen eftersom det blev något mjukvarufel i deras mobiler. Jag har inte märkt, men så har jag heller knappt använt min mobil i helgen. Har ju ägnat helgen åt att titta på Rome ;) Men jag hoppas att den funkar som den ska på tisdag, ska vara hos bilmekanikern för lite service 7.15 på morgonen. Som tur är det bara till Boländerna jag ska!

På tisdag ska tydligen solen skymmas av månen, ska kunna ses tidigt på morgonen så jag hoppas på klart väder så att jag kan få se det när jag ändå ska vara tidigt uppe och utföra en hel del ärenden.

Nu ska jag se de två sista avsnitten av Rome! Hörs

2 kommentarer:

  1. Duktigt av dig att läsa en tidning...
    Du skall kommentera "Iphone-kunder fick sovmorgon" DN-artikeln, inte "Rome-marathon"...

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Tack för att du tog dig tid att kommentera mitt blogginlägg (för du tog dig uppenbarligen inte tid att läsa igenom). Hade du läst igenom, eller åtminstone bläddrat neråt lite så kommenterar jag artikeln du nämner.
    Och nej, det är inte duktigt av mig (men om du fascineras över att en person av kvinnligt kön kan blogga OCH läsa en tidning så får det stå för dig, och du lär behöva släppa datorskärmen och möta verkligheten) att läsa skitartiklar över internet där stavfel, grammatik och allmän hets dagligen läggs ut till allmän beskådan. Däremot så kan även en blind höna hitta ett korn ibland och DN kan någon gång ibland lägga upp intressanta och kvalitativa artiklar, och därför fortsätter jag läsa på DN's webbsida, för hellre DN än Aftonbladet som sällan träffar rätt.

    SvaraRadera