fredag 31 december 2010

Men vad f...

Ok, jag brukar tycka DN är bra, men det här?! Sensationslystik så det skriker om det. Plötsligt sjönk de till Aftonbladets nivå ordentligt...
På vilket sätt är det dåligt av SVT om de inte har med hur mycket negativt som helst om kungafamiljen? Man kan hitta hur mycket negativt som helst om allt och alla om man bara vill det tillräckligt mycket. Vad är det för fel att faktiskt vara positiv om folk i sin omgivning, både offentliga och ickeoffentliga? Kungafamiljen har gjort mycket positivt offentligt i år och då är det ju klart att krönikan överlag innehåller positiva saker. Den där boken är inte så mycket att hänga i granen som något offentligt som man måste vältra sig i till varje pris så fort tillfälle ges. Jag ger inte så mycket för sannolikheten i den boken.... En avdankad kändis som får 200k av Aftonbladet för att "erkänna att hon var kungens älskarinna". En avdankad kändis som inte bara är kass, hon ser ut som en transa (där ligger Silvia verkligen i lä!) och var i uppenbart stort behov av pengar. Ja, jag vet det där med att hitta positiva saker om folk i sin omgivning, men den kvinnan är någon jag verkligen inte gillar. Jag ogillar sell outs som bara ser till sig själva och som struntar högaktningsfullt i vilka människor de krossar på vägen.
Av någon anledning så vill DN också att man ska vältra sig i prinsessan Madeleines uppbrutna förlovning. Varför? Det är ingen offentlig handling, bara en personlig sorg för henne. Måste man då vältra sig i det och trycka upp det i hennes ansikte gång på gång?
DN försöker bara fokusera på allt negativt de kan hitta, men lägg ner. De är faktiskt människor, precis som oss. De älskar, de sörjer, de hatar, de gör fel val i livet ibland, men that's life. Hade de däremot varit perfekta dockor utan känslor och utan liv... Då hade jag blivit rädd, riktigt rädd. Jag ser mycket hellre en familj som faktiskt lever och som försöker uppnå något i sina liv, än en helt känslokall familj....

Och snacket om Silvias pappa, och vad han gjorde under 30-talet... Lägg ner det också! Det var 80 år sen, i ett annat land med ett annat samhällsklimat. Det var ju t.o.m. innan hon var född! Varför ska hon hållas ansvarig för något som någon annan har gjort innan hon ens föddes? Åh, jag blir så trött på att alla västeuropéer är bovar och banditer allihop och enda anledningen till att det finns ondska i världen.... Och att alla andra är så himla rara och oskyldiga i allt. Kan man inte bara släppa händelser som hände för 80 år sen och fokusera på det som händer idag?

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet, håller helt med!
    Så himla tråkigt att DN och "TT Spektra" håller på på detta viset.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Tack för att ni tycker det jag skrev är bra :) Alltid roligt med beröm från utomstående. Fortsätt gärna kika in på min blogg då och då och kommentera när ni känner för det :)

    SvaraRadera