söndag 31 oktober 2010

Verkligheten slår ut alla dokusåpor

Jag trillade över en Johanne Hildebrandts kolumner och som vanligt var den träffande. Jag har alltid uppskattat Hildebrandts arbete och åsikter och hennes kolumn är väl egentligen det enda av vettigt värde i Aftonbladet.

Nu är det åtminstone inte många timmar kvar tills jag slutar, jag hinner säkert läsa en del till i min bok och använda överdrivet mycket läppglans. För ja, jag har ett nytt beroende! Beroendet består av Body Shops underbara Born Lippy med jordgubbsdoft. Fast alla deras små läppglansburkar luktar ju helt underbart ljuvligt! Tur att jag har 4 små burkar till hemma i olika dofter, det lär behövas.
Ok, det är väl lika bra att erkänna direkt också, jag är helt frälst i Body Shops saker. Har nog lite för många saker från dem hemma, skulle jag rabbla upp allt här hade väl listan nästan aldrig tagit slut... Jag köpte en ny ansiktskräm för några dagar sedan som var riktigt, riktigt snordyr men som verkar vara räddningen för mitt stackars ansikte! Jag har haft den jätteroliga kombinationen extremt torr hy och elaka finnar. Vad hittar man för lösning på det liksom? Jag har haft hjälp av en hudterapuet  som försökt analysera min hud. Tydligen har jag en väldigt känslig hy som drar till sig nästan all skit den hittar, men som kommer se ung ut längre. Kul, jättekul. Fick rekommendationen att använda en vårdande foundation varje dag som skydd för huden och tvätta och smörja in ansiktet morgon och kväll.
Med den nya ansiktskrämen från Body Shop verkar mitt ansikte må bättre, underbart! Använder deras C-vitaminboost som är extremt återfuktande och mitt ansikte verkar trivas bra med den. Och den luktar ju också väldigt gott ;)

Haha, vilket roligt och informativt inlägg känner jag här ;) Men så får det vara, jag har ju åtminstone dödat ytterligare lite tid på jobbet. Är man uttråkad så är man, men imorgon blir det förhoppningsvis lugnare tempo på inläggen. Jobbar ju kvällen imorgon, och på tisdag. Frågan är om man kanske ska gå ut till helgen? Eller ska man låta det vara, den här helgen också? Ibland kan det vara trevligare att vara hemma och slappa än att trippa runt i höga klackar och för kalla kläder. Men om man ska ut till helgen, frågan är vart man ska gå då? Jag har inte köpt något nytt nationskort och jag funderar på att vänta med att göra det tills januari när jag börjar förhoppningsvis plugga igen. För man måste väl köpa ett nytt nationskort då, eftersom det är ny termin? Äh, får fråga William sedan när jag plockar upp honom på väg hem från jobbet. För ja, vi är så nördiga att vi båda jobbar på Arlanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar