måndag 1 november 2010

God morgon?

Varit vaken i några timmar nu, kommer nog vara rätt trött ikväll om jag har otur. Nackdelen med att jobba sen kväll. Jobbar sent imorgon också, men på onsdag då är jag ledig! Fördelen med mitt jobb, man kan vara ledig sådär mitt i veckan. Av någon anledning gillar jag det, man får så mycket mer tid över på ett annat sätt. Och så är jag ju långledig över helgen! Inte fy skam.

Jag borde väl egentligen fixa mat nu så att jag och William har matlåda ikväll på våra jobb. Kokt torsk med äggsås, kommer bli så gott! Fast frågan är om jag har någon persilja hemma? Fast det fungerar ju att göra såsen utan persilja också. Frågan är vad mer för mat man bör laga de närmsta dagarna? Det blir nog kokt torsk imorgon också... Men på onsdag? Det tåls att funderas på till dess.

Nu diskuterar jag och William jobb och hur många timmar man borde jobba. Vi har enats om att man kan tjäna sjukt mycket om man jobbar i princip dygnet runt, oavsett om det är ett enkelt skitjobb eller ett välbetalt jobb man har.
Nu är jag inte intresserad av att jobba dygnet runt alla dagar om året, jag vill kunna ha tid för mig själv och för min hobby. Visst, pengar är alltid trevligt, men mitt liv är betydligt trevligare än så. Hade jag inte haft några fritidsintressen och inga direkta vänner och William hade jag nog kunnat tänka mig jobba dygnet runt. Men hur kul är det att ha en väldigt bra ekonomi men inget att kunna lägga pengarna på?

Nej, nu är det nog verkligen dags att sätta igång med maten så att den är klar innan han åker iväg och jobbar. Han börjar ju tidigare än mig idag, så han får åka bussen till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar