onsdag 11 maj 2011

Fältgalopp

Idag galopperade vi mängder på fältet! Ojoj, idag var det grymt kul och hon undvek att tjafsa alltför mycket med mig. Däremot både bockades det och togs en del luftsprång i ren glädje! Roliga hästen.
Till slut blev hon plötsligt jättetrött och ville absolut inte galoppera mer, men nu har hon fått rasa av sig en hel del. När vi kom tillbaka till stallet fick hon lov att gå in i spolspiltan och duscha, och eftersom jag äger en sjöhäst så var lyckan total. Utom när jag spolade henne i ansiktet, då såg man väldigt bister ut... Haha, så söt hon är!

Jag hann inte frisera henne idag, allt drog ut på tiden (biltvätt, stövelprovning, shopping) så det får jag fixa imorgon. Är ju ändå ledig så då hinner jag utan problem (hoppas jag!). Får ta med mig kameran imorgon så att jag kan ta lite bilder på henne när jag är klar.

Apropå det med stövlar, jag provade ett par jag gillade riktigt mycket på Hööks idag. Men tyvärr, min vänstra vad var något för fet (fick inte upp dragkedjan de sista centrimetrarna), och den högra vaden var definitivt för fet. Så förbannat irriterande, och ännu mer irriterande är att de inte har extra vida skaft på just de stövlarna. Får helt enkelt kika vidare, funderar på att prova ett par MH och se. Vill så gärna ha ett par läderstövlar som är smidiga. Mina nuvarande stövlar blir jag så äcklig om fötterna i och fötterna känns bara stora och klumpiga... Får rida med chapsen så länge helt enkelt.

Nu ska jag återigen roa mig med annat! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar