lördag 7 maj 2011

Uppdatering livet part II

Nu har jag återigen varit sådär sjukt dålig på att uppdatera. Har varit så fruktansvärt mycket med allt det senaste! Har kämpat med min "PYT" (Praktisk yrkesträning) på Securitas (jippie, man börjar typ 5 på morgonen som gör att man måste gå upp vid 3 hemma!), snart är den klar! Jag har även hunnit med att flytta Lausanne till det nya stallet... Så mycket mer har jag inte hunnit. Man hinner ju inte så mycket, man jobbar, sticker till stallet, kommer hem, försöker vara social, sover, går upp för att jobba och så snurrar det på.
Men jag ska inte klaga! Jag har ju ett jobb (eller ja, två). Jobbar just nu den här helgen på Avis, vilket jag kommer göra varje helg den här månaden. Nice med extrapengar, men samtidigt hade det varit nice att få vara ledig också. Menmen, jag måste ju ha råd med Lausanne! Vill absolut inte tynga ner William ekonomiskt på något sätt p.g.a. min hobby.

Stallet är verkligen helt underbart, och allt lär bli perfekt. Igår var Lausanne spänd som en fiolsträng och rätt så upprörd så hon fick gå ut på en promenad med mig för hand. Idag däremot var hon lite mer avslappnad så idag red jag i ridhuset. Awesome, jag satt där helt ensam i "mitt" ridhus och trimmade. Fatta känslan! Bara veta att jag kan använda ridhuset hur mycket jag vill, jag bara öppnar dörren från stallet och går in.
Lausanne går i en stor hage och gottar sig, just nu ensam tyvärr, men det kommer bli ändring på det längre fram. Boxen är så stor att hon typ kan galoppera i den om hon vill det! Det finns tydligen fält man får rida på också, kan det bli bättre?! Nja, skulle inte tro det.

Nu har jag ändrat i Lausannes foderstat också, eller ja, ändringen kommer på allvar imorgon. Köpte havrekornkross igår, så nu ska hon börja få gå på det istället för Hippo Bas Cool (lite billigare, och lite smidigare med förhoppningsvis bättre effekt på henne). Hon ska få börja få foderjäst och "vanliga mineraler" också. Så det här kan förhoppningsvis bli riktigt bra!

Tog lite bilder idag, men eftersom Blogger vill gräla idag så fungerar det inte att lägga upp... Får helt enkelt försöka få tid över imorgon och lägga upp lite bilder!

Förresten, jag fick reda på mina provresultat nu under veckan som gick... Mina värden var tydligen helt normala, så ja, jag vet inte längre. Var besviken, men det är bara att ta nya tag.

Nu måste jag gå och lägga mig, har morgonfodringen imorgon och efter det jobb... Så, hörs!

1 kommentar:

  1. Underbart att du trivs så mycket i det nya stallet :-)

    SvaraRadera