lördag 21 maj 2011

Jobb....

Sitter på Avis just nu, och har det riktigt, riktigt lugnt. Skönt, för jag är riktigt, riktigt trött... Är inne på min åttonde arbetsdag idag, och det känns. Ordentligt! Imorgon är jag skönt nog ledig, men jobbar 5-13 på måndag. Inte lika skönt... Så imorgon ska jag hinna med ALLT jag inte hunnit med på över en vecka. Typ städa, tvätta bilen, bada, grilla och ja, jag kommer inte ihåg allt. Stallet ska jag självklart hinna med också!
Hade tänkt utforska lite mer av skogarna runt stallet. Var och utforskade idag också, men red lite halvt vilse och hade inte tid att utforska allt bättre så vi fick vända hemåt igen. Men vi hittade en helt underbar grusväg! Ingen trafik, plan och fin och tydligen superrolig att galoppera på enligt Lussan! Hon lät och lät och lät och bara tuffade på i en obeskrivlig glädje med öronen nästan snuddandes vid varandra. Åh, jag blir alldeles varm bara av att tänka på det.

Hon är så rolig att ha att göra med, går fram precis överallt och tycker livet är helt underbart! Vi trivs helt super i det nya stallet också så allt känns riktigt bra. Och tänk, jag som var så orolig! Möjligheterna är enorma på det stället med ridhus, paddock och hur mycket ridvägar som helst.

På torsdag ska vi träna för instruktör för första gången tillsammans, kommer bli spännande att se hur det kommer gå. Jag har ju inte ridit för instruktör på åtminstone två år...

Åh, allt känns så bra, trots att jag är supertrött, trots att jag inte kan sluta oroa mig för ekonomin! Jag har ju fått skitpass på Securitas vilket gör det supersvårt för mig att jobba på Avis samtidigt.. Så jag funderar på att försöka hitta ett jobb närmare Uppsala, gärna i Uppsala. Även om jag kanske inte får heltid så kommer jag ju spara in en hel del på bensinpengar.

Nu får jag fortsätta jobba. Eftersom jag är ledig imorgon lär jag ju säkert skriva ett inlägg då också. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar