fredag 29 april 2011

Just do the creep!

Idag är det Kvalborg. Det innebär att typ ALLA där jag bor just nu super ner sig något brutalt. Jag vill också. Eller ja, både och. Jag är trött, ska strax till stallet och imorgon får jag upp tidigt för att åka till stallet.
Hur löser man detta då? Jo, man grillar när man kommer hem från stallet och tar en cider eller något.

Idag är egentligen lite halvhemsk dag, jag har börjat svullna ordentligt igen i fötterna. Visst, jag är alltid lite svullen i fötterna, men nu är de groteska - igen. Jag varken orkar eller vill detta! Läste nyss att det kan ha att göra med njurinflammation också. Tänk vad många hemskheter som kan dölja sig bakom ett par svullna fötter! Hjärtproblem, njurinflammation, något fel på levern, fel på hormonerna.... Listan kan göras lång! Man blir ju helt vettskrämd av allting. Jag försöker tänka bort det och försöker tänka på att läkaren måste snart ringa mig om mitt resultat. Men nu har det gått två veckor sen jag tog proverna och ännu inte ett ljud. Vågar jag mig på att ringa på måndag? Och just nu känns det väldigt tveksamt om jag kommer få på mig ridstövlarna, eller ett par ridskor. I värsta fall får nog Lausanne tyvärr vila idag. Jag ligger i soffan just nu med fötter i något sånär högläge för att se om svullnaden kan tänka sig gå ner snart. En väldigt fräck sak jag upptäckt (men samtidigt oerhört läskig) är att jag kan "forma" mina fötter! Lägger jag ena foten över den andra och har så en stund blir det som en grop. På flyget hem från Thailand hade jag ena foten mot en kant, och det var ett djupt kantavtryck rakt ner i foten! Så jävla fräckt, men samtidigt så jävla äckligt. Frågan är hur bra det är att jag "formar" fötterna så?

Lausanne dör nog inte av att få vila både idag och imorgon, men jag vill ju att hon ska få motionera idag också. Igår var vi bara ute och skrittade barbacka. Jag var hur nervös som helst för att klättra upp på henne först! Stod där och fegade som värsta nybörjaren. Jag har varit med om att råka hoppa över hästen, och hon är stor, hal som en ål och har en hyfsat vass ryggrad samtidigt som hon har en liten ovana att inte kunna stå still! Men upp kom jag till slut, fast det var nära att jag gled av igen, eftersom hon började småtakta iväg direkt och jag gled bakåt och sidan. Jag hann tack och lov dra mig rätt! Sen var det bara rätt mysigt och hon traskade nöjt på. William fick ju stå och borsta på henne igår när jag mockade.

I förrgår kom det en liten bebis till stallet, det dräktiga stoet i stallet bestämde sig för att det var dags. Så fruktansvärt söt! Ska se om jag kan lyckas lägga upp en bild på honom. William var fascinerad över hur litet allting var hos honom, men det är ju som det ska vara.

I övrigt har jag varit på utbildning hela veckan hos Securitas, så nu är jag godkänd flygplatskontrollant på den teoretiska delen. Gött. Annars har mitt liv i övrigt varit händelselöst som alltid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar