tisdag 11 januari 2011

Det här med rubrik?

Jag tycker alltid att det är så vansinnigt svårt att komma på en bra rubrik till mina blogginlägg. Inläggen handlar ju nästan jämt om samma saker, eller nja, men på ett ungefär.
Bilden till höger tog jag sist vi var hos mamma och skulle börja åka hemåt, solnedgången (vid kl 15.15!) var riktigt fräck.

Fick tag på institutionen för nordiska språk idag, jag är i princip garanterad plats på Fornsvenska A. Fick en muntlig beskrivning över vart jag ska ta vägen på måndag eftermiddag. Kommer bara ihåg tiden och att det var vid Engelska Parken! Det här kan bli spännande, eller så får jag helt enkelt ringa dem på måndag om jag inte fått någon info hemskickad. Det ska bli roligt att få plugga Fornsvenska, även om det är en liten kurs på bara 7,5 hp och 50%. Ska försöka få tag på Historiska Institutionen här klockan 13 också (de var väl på lunch eller något förut när jag ringde) och se om jag får plugga Historia A. Jag har insett att antagningsenheten är fruktansvärt långsam! Har stått i en vecka nu på studera.nu att handläggning pågår på mina sena val!
Jag skulle ju pluggat JÖK'en först, är antagen och allt, inskrivning imorgon. Men jag har insett att den blir nog för mycket nu under våren när jag har så mycket annat också. Förhoppningsvis utbildning med Securitas och om jag har extrem tur, Espresso House. Samtidigt ska jag hinna jobba på Avis. Och så fyller ju mamma år i mars, hon har gett ett preliminärt datum nu. 3 mars ser det ut som att jag och William kommer sitta på ett plan som lyfter från Arlanda och landar ett halvt dygn senare i Thailand! Känns riktigt, riktigt trevligt.
Men därför känns det som att JÖK'en kan bli lite väl mäktig med mycket grupparbeten och sådär... Synd, för jag hade gärna pluggat den och sett efter om det verkligen är juridik jag vill plugga. Ibland känns det som att jag bara är ute efter prestigen det innebär att komma in på juristprogrammet och plugga, men så känner jag bara i mina mörka stunder i mitt egna dåliga självförtroende.

Sitter just nu och försöker aktivera min e-legitimation, men det vill sig inte?! Gah på sådant! Får se om det fungerar bättre när jag laddar ner Java - igen....

Och nu svarade de inte på Historiska Institutionen, nu ska de vara tillbaka 13.30! Och jag som ska till stallet idag och det snart börjar rinna ut med tid att försöka jaga rätt på dem...
Tack och lov har det börjat töa! Kolla bilden här bredvid, det är stalltaket för några dagar sedan när solen låg på ;)
Hon är glad över att det börjar bli mindre med snö, i går blängde hon styggt på mig när jag tvingade (hemska människa jag är!) henne att pölsa genom snö som gick upp till hennes framknän. Jo, jag var ännu hemskare när jag övertalade henne att trippa över en bro i skogen! Hon är rolig när hon får det där förolämpade uttrycket, men hon gör som jag vill ändå, för det är ju egentligen rätt spännande.
Får se vad vi hittar på idag, det är ju inte alltför roligt väglag eftersom det är is överallt. Jag upplever ju det mer jobbigt än vad hon gör, hon har ju trots allt sina broddar på sig. Men jag tror vi ska ta en lugn och fin tur någonstans, hon kan ha lite träningsvärk efter att ha gått i den djupa snön. Visst, jag tar det lugnt med henne nu under igångsättningen, men man kan ju undvika att gå genom den djupaste snön.

Nej, nu ger jag upp att försöka få en e-legitimation! Får ta hand om mitt handfat i badrummet också som av någon anledning är igenproppat? Häller i en massa kemikalier, men inget händer. I värsta fall får William leka rörmokare sen och skruva isär och ta bort det som täpper...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar