fredag 14 januari 2011

Fredag

Jag är så fruktansvärt uttråkad, och känner typ noll motivation. Jag har mest bara varit hemma sen 1 januari, och det är fruktansvärt segt. Den här veckan har jag åtminstone tack och lov kunnat vara i stallet hela veckan! Det behövs, jag behöver få komma ut. Vi har gjort en del framsteg också! Jag har nu vunnit hennes förtroende, jag har börjat få henne att ge upp sina dumheter, jag har börjat få fram en viss framåtbjudning. Det sista är faktiskt det svåraste!
Man samlar ihop henne, och är man inte på tillräckligt direkt så blir hon som en stoppad korv med tuggummi under fötterna. Och då kan man i princip glömma att kunna få fram henne, det går bara långsammare och långsammare... Men igår lyckades jag få det ur henne, ett tag! Vi gör ett nytt försök idag och ser vad som händer. Jag har också börjat provocera henne, för att på det sättet få henne att börja arbeta mer och för att jag verkligen ska kunna få ur henne de dumma idéerna.
Idag överväger jag faktiskt att låta henne få galoppera lite för första gången sen igångsättningen. Det borde roa henne! Vi har varit ute på upptäcktsfärd också i skogarna de senaste dagarna, och det är spännande. Nu när jag får fram henne överallt så går det riktigt bra. Spetsade öron och ett glatt tuggande på bettet och hon skrittar på ordentligt. Men idag blir nog inte någon upptäcktsfärd, det får vi spara till nästa vecka. Idag finns risken att jag har lite ont om tid, har i vanlig ordning sovit alltför länge (men jag går ändå och lägger mig vid senaste 23 varje dag?!) och är allmänt seg. Kan bero på motivationen, att den tryter en del.
Ikväll ska jag iväg med William någonstans och träffa en del av hans vänner, kan bli skoj det också. Nackdelen är att vi ska iväg hyfsat tidigt, så då kan jag ju alltid hoppas på att det blir tidigt också så att jag kan få lägga mig min vanliga tid ikväll...

På måndag börjar jag plugga också, Historia A och Fornsvenska A. Har fått det bekräftat nu att jag kommit in på båda! Det känns riktigt bra, ska bli roligt att få plugga. Får se hur mycket tid jag har över till allting som jag vill hinna med (och inte vill..), fick ju samtal från Securitas att jag var helt godkänd av dem så nu ska det bara skickas in papper till Transportstyrelsen och så, sen ska jag få gå utbildningen. Jag är skumt nog helt omotiverad till det nu! Utbildningen kommer ta tid från pluggandet, har jag otur kommer jag missa en del... Det känns inte bra, men samtidigt vågar jag inte hoppa av nu så att jag kan ta det till sommaren istället. För tänk om de lackar ur på mig för det? Jag vill ha ett extrajobb där jag kan lita på att jag kan få jobba riktigt mycket när jag vill och behöver det. Målet är ju att kunna minska beroendet av studielån... Det är ju inte nice att plugga flera år och sen ha en skuld på över 100k!

Nej, nu får jag sluta sitta här och skriva och ta mig till stallet så jag hinner med allt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar