fredag 28 januari 2011

Djäknen

Så, nu har jag genomfört min arbetsdebut på Djäknen. De ringde igår förmiddag och frågade om jag kunde hoppa in, och jag hade ju inte så mycket annat för mig så jag hoppade in. Det var rätt annorlunda, men rätt roligt ändå. Utom när pubrundorna kom in! Då blev det en helt enorm kö, otroligt högljutt och stressigt! Allteftersom tiden gick, desto bättre koll fick man. Jag fick även lära mig hur man tappar upp en öl ordentligt! Det var nog nästan det svåraste att lära sig, hur man skulle hålla glaset o.s.v. Men man lärde sig det också!
Idag är jag trött, men det får det vara värt det. Blev inte så sent i natt, vi stängde vid midnatt, satt kvar och tog en öl och snackade lite skit så jag och William var väl hemma vid 1.30. För snälla William dök upp strax innan vi stängde och hjälpte till med att lyfta upp bänkar och allt!

Idag har jag i vanlig ordning en massa saker på schemat, jag har bara tur att inte ha någon föreläsning. Tiden bokas upp bra ändå! Jag försöker också komma på hur jag loggar in på Actic, vill kika på lite yogapass och kanske lite spinning också. Hittills har jag ju bara simmat sen jag skaffade gymkortet.
Jag har insett att livet som student är ordentligt aktivt, man går precis överallt hela tiden. Och så tränar jag och rider på det, och det känns bra!
Jag har börjat kika på balklänning inför vårbalen. Hittat en del riktigt fina på Tradera för helt ok summor. Den jag är mest inne på kostar 1595:-, men saknar sjal och underkjol. Hittade en del andra för under 1000-lappen, men de är inte alls lika vackra och lika mycket bal. En vacker klänning jag hittat skulle lika gärna kunna vara en bröllopsklänning! Nja, jag vill ju ha en balklänning...

Nu är det dags att ta tag i dagens aktiviteter och åka till stallet! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar