onsdag 26 januari 2011

Lååång dag

Idag har varit en fruktansvärt lång dag, likaså dyr och aktiv.

Inleddes imorse med en föreläsning om slaveriet i Rom och Grekland, förvånansvärt intressant med en pensionär som föreläsare (finns det verkligen inga yngre som är lika kunniga?! Illavarslande!) och ja, det var väl det liksom. Fick en inbjudan till Humanisternas gasque, osäker på om jag ska gå. Kuvertet var rätt dyrt och jag ska på fler gasquer den här månaden...
Apropå gasque, jag har shoppat loss på lite snygga kläder som ska bäras under de olika tillfällena! Några klänningar, en kavaj och en röd kappa.
William har även fått köpt sig en kostym (med mycket vägledning av mig) som han ska bära på min Reccegasque som han fick gå med på. Jag har ju skrivit in mig igen på Västgöta Nation (finns ju inga andra alternativ för mig som är västgöte!), och jag har också anmält mig som frivillig till att arbeta både i resturangköket och på Djäknen. Det kan komma att bli riktigt spännande! Jag är ju duktig som det är redan på att laga mat, och det kan vara roligt att prova på att laga lite mer på "riktigt".

I vilket fall, direkt efter föreläsningen gick jag iväg och klippte mig. Och nog behövdes det! Frisörskan visade mig ett ställe i mitt hår där det var en glugg mitt i eftersom en hel bred slinga hade gått av 1 dm högre upp! Illa. Men nu är allt det slitna borta och jag har lugg igen. Känns riktigt bra, och håret är underbart!

Sen blev det fika och shopping. Fick köpt en massa nytt smink, både från Body Shop och  Make Up Store. Me like! Läppstift och ögonskuggor. Hade ju 400 kr att handla för på Body Shop. Fick köpt en del grejer på Glitter också, behövde ju nya hårnålar.. För vart tar alla hårnålar vägen egentligen?!

Efter det kom dagens höjdpunkt! Införskaffandet av nytt gymkort på Actic i centrala Uppsala! Blev simning direkt, och det var ljuvligt.... Men nu är jag trött och seg och borde väl egentligen äta något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar