lördag 8 januari 2011

Mängder av snö?!

Det har snöat mängder här hemma nu under de två senaste dagarna. Igår fick jag hjälp av William att få bilen utgrävd från garaget! Idag gick det lite mer smärtfritt, och solen var framme en stund på eftermiddagen :)
Har varit i stallet både idag och igår. Och i förrgår! Har blivit mycket stallet, men jag gillar't.
Det är riktigt, riktigt skönt att vara där. Fast man måste ju klättra i snön för att komma upp. Som tur är så är hon så snäll att hon låter mig klättra upp på pallen med hjälp av henne. Sen skrittas det snabbt iväg från stallbacken med glatt spetsade öron. Blir hon för pigg styr jag ut henne i den djupa snön, på sina ställen går den en bit över hennes framknän! Och oj, det är tungt säger hon och blir tvungen att arbeta på lite extra. Hon flåsar jämt efter en kortare stund i skritt som om att vi varit ute och hetsridit i över en timme! Men det bygger bra, och bygga behöver hon. Så sett är jag tacksam över all snö!
Idag passade jag på att frisera henne efter att jag hade ridit, klippte man, pannlugg, örontussar, svans och hovskägg. Och så fick hon ju självklart bli ordentligt ryktad och svansen ordentligt utredd. Hon blev riktigt tjusig! Tyvärr tog jag inget kort på det, trots att kameran var med till stallet... Det enda jag fotade i stallet idag var stalltaket! Snön började ju rasa när solen låg på så att man såg hur tjockt det faktiskt ligger på stalltaket.

Utöver det har jag inte gjort så mycket vettigt idag. De ringde från Avis idag så nu har jag fasta tider var tredje vecka där också. Får se om Securitas hör av sig, och detsamma gäller Espresso House. Har jag (o)tur så har jag tre extrajobb under våren! Det hade varit skönt, slippa studielån, men ändå kunna plugga. Och träna... Och vara i stallet... Och faktiskt kunna få festa!
Willaim har redan gått och lagt sig, och jag är ännu vaken och hyfsat pigg... Men jag får väl göra mig i ordning snart också och lägga mig. Är ju en dag imorgon också, men imorgon har jag ingenting inplanera. Det är en skum känsla att inte ha något sådär specifikt att göra, men jag har ändå fullt upp varje dag.

I tisdags var jag ju först på service med bilen (dyra skitbil som måste ha service var 1000:e mil, men aja, den är en klippa ändå i snön), sen åkte jag till Securitas på intervju. Jag satte intervjun (och förhoppningsvis drogtestet och allt annat de måste kolla upp om mig), vilket innebar att jag fick komma dit redan dagen efter och skriva konstiga prov och svara på konstiga frågor (brukar du gå över till andra sidan gatan för att undvika någon du känner?) och prova ut uniformen. Pyjamasbyxor säger jag bara! Var tvungen att åka till läkaren i onsdags innan provet också, och självklart försov jag mig. Vaknade 25 minuter innan jag skulle vara hos läkaren 4 mil bort. Kul värre. Ringde upp och skyllde på snön och fick en tid en timme senare istället. Jag är övertygad om att det var den där Iphone-buggen som ställde till det, men nu fungerar den som den ska. Skitmobil. Ska satsa på en HTC eller nåt sånt nästa gång istället för Iphonen.

Haha, jo, just det. Var millimeter ifrån att åka på fortkörning för några dagar sen också. Såg någon stå vid ett ställe där det aldrig står någon, blev misstänksam, släppte gasen och gled ner på 58km/h på 50-sträcka. Mycket riktigt, det var en polis med fartkamera riktad mot mig. Jag har peppar, peppar hittills klarat mig från allt som har med polisen att göra. Tråkigt värre, men jag tänker inte utmana ödet. Det enda jag fått i bötesväg när det gäller bilen är p-böter en gång utanför mitt gamla gym.

Nog skitsnackat för ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar