måndag 24 januari 2011

I'm gonna be (500 miles)

Ja, eller något sånt där. Sitter just nu i sängen och lyssnar på musik, är nyduschad och nypeelad. Känns underbart! Har lagt hårinpackning och ansiktsmask också, så jag är nästan helt mjuk nu. Ska bara orka ta tag i mig själv (eller tvinga William) att smörja in mig med body butter, noppa ögonbrynen och smörja in ansiktet. Ah, som sagt var; det känns underbart!

Har idag hunnit med ett seminarium och en föreläsning, snackat lite skit på Västgöta Nation (jag har tydligen en skuld hos dem som gör att jag inte kan bli registrerad?!), ätit grekisk mat och fikat på Café Linné. Allt i den ordningen också :)
Föreläsningen var förvirrande. Vi har nu kommit in på grammatiken inom fornsvenska, och ja, vad ska man säga. Modern svenska är fruktansvärt förenklad! Men fornsvenska är ändå intressant. Nu förstår man hur (och varför!) svenskan är så olik danskan och norskan, men likväl så lik. Jag ska se om jag har tid och ork någon dag att förklara närmare, och ja, jag ska bli lite duktigare först. Men det har redan börjat bli enklare att läsa ålderdomligt textad svenska.

Blev inbjuden till receemottagning om några veckor, och redan har ångesten kommit krypande om vad jag ska ha på mig. Tips emottages?!

Apropå utseende, jag har äntligen fått tummen ur och bokat klipptid. Har inte klippt på snart ett år, illa. Försökte hinna klippa mig i samband med muck, och muck var... 18 juni 2010... Men nu ska det bli ordning på det slitna! Jag ska fundera också på om jag ska klippa lugg eller inte också, får se vad som blir.

Nu ska jag i vilket fall roa med mig annat! Får se om jag skriver något roligt imorgon, om jag hinner. Ska till stallet, på föreläsning och till gymmet så jag kommer ha fullt upp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar