måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag

Min alla hjärtans dag visade sig bli rätt bra ändå, trots en knackig start.
Började dagen med att jobba öppningen i morse, fick väl sovit runt 4 timmar innan jag gick upp. Låg och var nervös igår kväll för att försova mig! Sånt är så dumt, man ska upp tidigt och vet att man måste få sova så att man kommer upp... P.g.a. det så blir man nervös över att man kanske ska försova sig och kan därför inte sova! Alltid lika jobbigt.
Det var faktiskt rätt skönt att jobba, nu när man inte jobbar heltid så är det betydligt roligare att jobba. Fast idag fick jag sluta tidigare för att kunna hinna till min föreläsning i Fornsvenska. Och den var riktigt bra idag! Nackdelen var att jag var så trött så jag höll nästan på att somna när han rabblade på om starka och svaga verb... Men sen fick vi översätta två texter, ett gåvobrev och ett köpebrev, båda från mitten av 1300-talet. Intressant! Man får en helt suverän inblick i hur de levde under den här tiden, och ja, det passar ju mitt historieintresse. Tyvärr lär jag ju inte plugga vidare inom humaniora, utan det lär ju bli någon form av samhällsvetenskap... Språkforskning hade varit intressant, men också svårt att kunna få jobb. William hjälpte mig förra veckan att lista sådant jag vill få ut av ett jobb och vad jag är intresserad av. En av mina starkaste punkter som jag kom fram till var att jag vill kunna få ett någorlunda välbetalt jobb som inte kräver att jag sliter livet ur mig! Så, ja, vi får väl se.

Efter föreläsningen blev jag sur på William som inte verkade bry sig nämnvärt om vilken dag det var så i min besvikelse somnade jag. När jag väl vaknade igen så hade William lagat middag åt mig (köttfärspaj med fetaost) och köpt blommor och choklad som låg bredvid mig i sängen. Pinsamt nog såg jag inte dem i mitt omtöcknade tillstånd... Nu har vi tillbringat kvällen med att titta på film och just nu kikar vi på Arkiv X. Jo, vi har ätit massor med glass också! Trevligt!

Nu ska jag fortsätta ha en mysig kväll! Hoppas alla andra underbara också har en trevlig alla hjärtans dag!

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha ett sånt jobb! Säg till om du hittar ett ;)

    SvaraRadera