tisdag 15 februari 2011

Uppföljning CSN...

Så, nu har jag ringt CSN och fick ett godkännande rakt över telefon! Hur svårt kan det då vara för dem att bara läsa min ansökan och klicka på godkänn utan att jag ska sitta i telefonkö och grejer?! Allt ska dra ut så länge som möjligt på tiden... Nu bråkar hemsidan för mig också när jag ska lämna studieförsäkran och säger till mig att det är fel på sidan. Jag orkar inte det här och jag avskyr CSN. Iblans känns det som att det bara är bra att alla statliga bolag säljs ut. Jag har ingen lust att prata med en kille på CSN som låter helt uttråkad, blir sur på mig för att jag skrivit två olika belopp för vad jag kommer tjäna under det här halvåret (jag var alldeles för optimistisk först om hur mycket jag skulle kunna komma att arbeta), och sen säger han bara efter två minuters samtal att jag var godkänd! Det här har de dragit ut på över en månad och så tar det två minuter när jag ringer upp för att kunna bli godkänd!

Jag har insett också att jag ska bli jurist på Fonus i Åmål. Nästan två timmars lunch och kunna gå hem vid 15.30 (om inte ännu tidigare) på en måndag. Börja vid 9 också... Tänk vad skönt det skulle vara! Samtidigt så tjänar de ordentligt... I vilket fall, det är nästa person att försöka jaga rätt på. Får ringa nu vid 13.30, de borde vara tillbaka från lunchen då. Annars lämnar jag bara mitt nummer och så får de ringa mig när de väl befinner sig på kontoret. För där har också blivit något konstigt med ett arv jag och min bror skulle fått, och vi undrar därmed varför det har blivit på det sättet.

Åh, varför kan bara inte folk göra sitt jobb?! Tack och lov ska jag till stallet idag.... Skönt, då får man rensa ut tankarna en del....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar