torsdag 10 februari 2011

Jävla CSN

CSN har bestämt sig för att jävlas med mig och drar ut på allting intill absurdum för mig just nu. Var långt över en månad sedan jag skickade in min ansökan, och jag har blivit tillsagd nu två gånger att komplettera in min ansökan med samma information båda gångerna. Nu andra gången så fungerar det plötsligt inte att lägga till en .pdf-fil? Jag börjar lessna ordentligt på dem, jag behöver ju få pengar, för så mycket hinner jag faktiskt inte arbeta så att jag klarar mig utan studiestöd.

I vilket fall, jag har börjat få en aning om vad jag vill göra istället om jag inte kommer in på Jurist. Jag vill plugga antingen samhällsvetarprogrammet, samhällsplaneringsprogrammet eller politices kandidatprogram! Men för att kunna plugga dem måste jag ha Ma C, och ja, matte hade ju inte högsta prio hos mig i gymnasiet... Så nu får jag plugga igen det nu, och jag har anmält mig till en prövning i maj i Ma B så nu ska här beställas hem matteböcker och börja pluggas! William har lovat att hjälpa mig, han har ju pluggat till Ma E, så han borde ha koll.
Det känns riktigt bra att jag börjar få en viss aning om vart mitt liv ska ta vägen, eller åtminstone åt vilket håll det ska ta vägen. Jag har hela tiden varit osäker på vad jag vill göra om jag inte trots allt inte kommer in på Jurist. Men nu är det nära en lösning! För tyvärr, inom humaniora har man ingen vidare framtid. Krasst nog. Det är hur roligt och intressant som helst, men roligt får man ha på fritiden. Efter att ha läst lite mer så känns samhällsplaneringsprogrammet som det mest intressanta, just nu. Kanske ska plugga vidare på mastersnivå efteråt också? Ah, finns många alternativ!
Nu under våren ska jag då alltså göra en prövning i Ma B (och självklart klara den!), söka jurist till hösten igen och välja några kurser som back-up, typ konstvetenskap eller statskunskap (användbart i samtliga program jag vill läsa!). Kommer jag inte in på jurist, då pluggar jag bara någon eller några av de fristående kurserna och söker något av de andra programmen till våren efter att ha skrivit en prövning i Ma C under hösten.

Just nu så känner jag mig oerhört lat (men jag är snarare oerhört trött efter att ha varit sjuk) och ligger och drar mig i sängen. Hade tänkt försökt orka arbeta idag, och prioriterade hemskt nog arbete framför studier idag. Jag "struntade" nämligen i föreläsningen nu på morgonen så att jag kan orka arbeta ikväll. Efter CSN strular så måste jag arbeta. Har redan förlorat två kvällar p.g.a. att jag varit sjuk...

Jo, förresten, beställ ALDRIG kurslitteratur från Lycknis! Den 21 januari beställe jag en bok därifrån, en av våra huvudböcker, och jag väntar ännu på den. På statusen står det att de inväntar leverans från distrubutör och jag har mailat dem och frågat vad som händer. I mailet stod det att boken beräknades komma in snart (kanske t.o.m. samma dag som hon svarade på mitt mail!), men det har inte hänt något mer. Är riktigt sugen på att avbeställa boken och beställa från Adlibris istället, ska ändå köpa matteböcker därifrån. Jag har ju tack och lov inte betalat något till Lycknis, bad om faktura när jag beställde boken så jag behöver ju inte vara rädd för att förlora något på att avbeställa boken. T.o.m. mitt nya schampo och balsam med tillhörande hårinpackning från Redken är på väg nu från England, beställde det igår....
De andra kursböckerna har jag lyckats låna på biblioteket, men just den här boken är jag tvungen att köpa hem för den går inte att låna.

Så, nu är allt inskickat till CSN - igen. Får se hur snabba de är på att kolla den här gången....
Nu ska jag göra mig i ordning till jobb istället!

1 kommentar:

  1. CSN i ett nötskal.. :/ Hoppas allt löser sig och att du kommer in på de kurser du vill :) /Kram Denice

    SvaraRadera