torsdag 17 februari 2011

Typiskt...

Jag håller på att bli sjuk - igen. Den här gången är det feber och ont i halsen... Förhoppningsvis är det snabbt över igen! Ligger nerbäddad i soffan, kikar på A-team och är mätt och belåten efter en helt underbart god middag, enda som är negativt är att jag fryser, har ont i huvudet och i lederna, samtidigt som jag känner hur varm jag egentligen är...

Förhoppningsvis blir jag snabbt frisk igen :)
Har börjat försöka övertala William om att köpa ett djur, vi har enats om att vi ska ha ragdoll om vi ska köpa något djur. Har hittat några grymt söta missar! Fast helst hade jag ju velat ha en ny Busen.... Lagom mjuk och gosig, och helt enkelt bara underbar.

Var i stallet idag i.a.f, trevligt som vanligt. Hon har börjat bli riktigt positiv. Ok, inte hela tiden. Ibland är jag jobbigaste människan i universum enligt henne och då försöker hon se hotfull ut! Jag brukar mest skratta åt henne och lura henne att göra något annat minst lika ansträngande istället. Så idag gav jag mig direkt när jag hade fått igenom det jag ville med henne, det var ju ansträngande nog som det var att jag jobbade henne i snön i paddocken. Bra styrkepass!

Jag och William har kommit överens om att jag ska boka läkartid för att ta lite prover och så p.g.a. min extrema trötthet jag känner jämt, just för att kunna utesluta så det inte är någon form av näringsbrist eller något annat mindre roligt (jag har mina aningar). Det jag drar mig mest för när det gäller att boka en läkartid är min extrema nålfobi. Jag hatar verkligen att vara i närheten av nålar och mår bara illa av tanken att någon ska sticka en nål i mitt armveck och ta blod... Uh...

Nu ska jag bädda ner mig ännu djupare i soffan! Hörs!

1 kommentar:

  1. Åh det är just för nålarna som jag inte har sökt läkarhjälp för min trötthet... Det och att jag inte tycker om vårdcentralen då man praktiskt taget måste vara död för att ens få komma ner :p

    SvaraRadera