måndag 21 februari 2011

Taggad!

Åh, jag är så taggad inför så mycket den här våren!
På onsdag är det pubrunda med folk från VG. Pubrunda är att man går runt till alla nationer och tar en minst en öl (eller liknande) på varje nationspub. Skoj värre! Jag har aldrig varit med på något sånt, men det känns som att det kommer bli riktigt skoj! På lördag är det gasque - igen. Tefatsgasque den här gången! Vi börjar kl. 12 med tefatsrace i Slottsbacken och efteråt blir det gasque med efterföljande 04-släpp! :)
Den 3 mars (nästa torsdag borde det väl vara?) så kommer jag och William ta tåget till Arlanda och sätta oss på flyget till Phuket, Thailand! Åh, det kommer bli underbart! Vi kommer komma hem igen den 18 mars, förhoppningsvis bruna och fina och kan återuppta pluggandet och festandet.

Jag taggar inför Valborg (med tillhörande Kvalborg och efterföljande nationsmiddag dagen efter!), det kommer bli helt grymt awesome! Saxat från Wikipedia:


I Uppsala finns en konflikt mellan dem som vill kalla dagen Sista April och dem som vill kalla den Valborg.
Studenterna börjar dagen innan valborg, den 29 april med det som kallas "kvalborg" då man ofta har grillfester, lekar och annat under dagen och sedan går ut på nation och festar till kl 03. På sista april börjar man sedan i regel ganska tidigt på morgonen. En normal valborgsmässoafton kan se ut på följande sätt:
  • 07.00–09.30 Champagnefrukost i Slottsbacken eller på gräset i någon av stadens parker, alternativt i privat regi i någons hem.
  • 10.00–12.00 Forsränning nedför Fyrisån från Eddaspången till Islandsfallet med stilbedömning vid Kvarnfallet.
Under Valborgsfirandet i Uppsala kastas ofta råa ägg, särskilt under forsränningen. Så länge smällare var tillåtna, smälldes även ofta sådana under firandet.
Under natten kan festandet vara ganska hårt och det finns bland annat en tradition att kasta ut möbler och andra föremål genom fönstren i studentområdena.
Dagen efter valborg håller många nationer en majmiddag som bevistas av de tappraste studenterna som inte fått nog efter 30-40 timmars konstant festande.

Efter den förra gasquen vi var på skakade jag hand med GH's (Gästrikland-Hälsingland) sångvärd (jag tror det heter så) att vi skulle dra 48 timmars festande, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg när det gällde. Men jag föredrar alla gånger att festa med William!

Ja, det här kommer bli en rolig vår. Längtar tills jag är frisk igen och kan återuppta min träning också, allt känns värdelöst på den fronten just. Jag vill träna, jag vill få min målkropp! Inte sitta här hemma och vara sjuk...
Allt löser sig!

Nu ska jag laga en sen middag (Williams fel, han är och tränar just nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar