tisdag 8 februari 2011

Magsjuk?

Nu är jag inne på min andra dag liggandes i soffan, och det här är inget skoj alls! Har gått och blivit magsjuk, så jag missade min tenta igår, missade en föreläsning och var tvungen att sjukanmäla mig till jobbet idag. Det här är fruktansvärt jobbigt, men jag tänker bespara er alla detaljer. Ni behöver ju faktiskt inte få veta allt ;)

Men det här suger grovt, hela mitt liv har blivit pausat just nu och jag önskar mest av allt bara att min mage ska lugna ner sig snart. Jag kan inte träna, inte vara i stallet, inte jobba och kan knappt plugga. Så jag har nu tillbringat alldeles för mycket tid med att klicka på Tradera och drömma mig bort. Kikat in en del smink på MUS också, smink jag gärna vill ha, men får dåligt samvete över att jag kanske inte borde köpa mer smink just nu... Fick köpt ett nytt penselset på Tradera för runt 200:- inkl. frakt! Penselset om 20(!) delar i get- och sobelhår som enligt försäljaren (ett företag) egentligen ska ligga på 699:- (tror jag så mycket jag vill på), men det var det "billigaste" setet. Setet är lila borstar med ett snygg lila fodral. Åh, jag längtar tills jag får hem det och kan använa det! Köpte ju nya ögonskuggor från MUS förra veckan, och mina gamla penslar är det väl lite si och så med numera. En av penslarna har tappat formen fullständigt, och de andra håller på att tappa också. Puderborsten tappar sina strån också! Det är INTE snyggt med borsthår i hela ansiktet som gärna fastnar in i eyelinern och som det är ett helvete att få bort. Så drömmen har ju varit ett tag nu att köpa nya fina penslar, men det är så förbannat dyrt. Jag hoppas verkligen de är lika fina i verkligheten som på bild!

Så ja, jag drömmer just nu rätt mycket om hur det ska bli så fort jag är bra igen. Det är roligare än att bara ligga här. Har hunnit läsa ut en bok i.a.f., och jag ska nog inte klaga alltför mycket på mitt liv att det suger just nu. Läste den nya boken Blondie. Fruktansvärt bra, men fruktansvärt hemsk. Läs om ni får möjlighet!
Jag vet inte vad mer jag borde hitta på idag, har en underbar lärare i Fornsvenska som skickat mail med muntra tillrop och lite info om vad som gåtts igenom och lite facit till texten jag översatte tills igår! Så ja, jag ska nog lägga ner lite tid på Fornsvenskan. Historian går in i nytt skede den här veckan, medeltid! Yay! Jag blir helt till mig över det, men jag måste ju som bekant bli frisk först. Imorgon är det en föreläsning om araberna och islams utbredning, och ja... Det kan bli riktigt intressant, eller så kan det bli helt absurt. Jag hoppas på det förstnämnda!
Jag har börjat fundera på om jag inte kommer in på juristlinjen nu till våren att jag blir historiker med inriktning på svensk språkforskning. Svenska språkets utveckling är riktigt intressant! Det är en av sakerna jag upptäckt nu när jag plugga Fornsvenska i.a.f. ;)

Nu ska jag försöka göra något "vettigare", vad det nu kan vara när jag måste hålla mig nära toan hela tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar