söndag 5 juni 2011

Glada söta hästen

Vi var ute och red idag, klättrade runt i skogen och hade oss. Hon tyckte det var riktigt skoj! Här saknades det verkligen inte framåtbjudning idag, haha! Hon tuffade på med glatt spetsade öron över stock och sten. Hade jag försökt stoppa henne hade hon nog blivit förbannad på mig, men nu var det bara trevligt att glida runt. Hon har börjat med en läskig sak ute i skogen, hon har börjat hoppa utför stenklackar. Hon tar sats och tar världens språng utför. Fast det är nog bättre än det hon gjorde innan, innan trillade hon utför vid varje stenklack.

Imorgon är det hel vilodag för henne, hon kommer bara få bli ompysslad och pussad på. Apropå pussar, idag stod jag och kliade henne mellan ganascherna när hon stod i boxen och helt plötsligt fick jag en kladdig mule som knuffade bort min luva och börja trycka med en hård mule mot sidan av min nacke i ett försök att få klia tillbaka. Så söt hon är! Pussar mig gör hon allt som oftast också. Inte fullt så mysigt när hon precis käkat betfor eller dammsugit torv i boxen... Annars är det jättemysigt!

Nu ska jag försöka vila inför jobbet imorgon, börjar återigen kl. 5... Hörs!

1 kommentar: