tisdag 7 juni 2011

Så det kan gå!

Missade helt och hållet titel på förra inlägget, skyller allt på att jag är rätt trött trots att jag faktiskt fick sovit ut lite idag.
Jag roar mig just nu med att läsa runt lite på ett hästforum och att fundera ut vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Fyller ju år om en och en halv månad! Och för första gången på väldigt många år önskar jag mig faktiskt grejer i födelsedagspresent! Fast det är mest dyra saker jag vill ha känns det som...
Har hittat ett kandar jag vill ha, Schockemöhle Louisiana. Sjukt snyggt och jag tror det skulle passa Lussan riktigt bra. Visst, vi har inte kommit till kandarridning och det lär väl dröja ett litet tag till, men det skadar inte att ha hemma till den dagen det är dags och kanske inte ha råd då alternativt inte hitta något tillräckligt snyggt. Bara betten lär ju gå på en hel del om jag har otur.... Så nu hintar jag om att jag önskar mig det här och får se om någon tycker det är värt att lägga ut pengar åt till mig ;)
Vidare önskar jag mig ett nya dressyrskydd, hennes nuvarande börjar bli rätt slitna (och det har också gått hål i dem nu under vintern) så de kan få gå till reservkassen.
Och så önskar jag mig ett gosigt stalltäcke till Lussan, även om det inte är något akut att köpa eftersom jag fick med ett när jag köpte henne :)
Och så önskar jag mig en tömkörningsgjord i läder, en riktig. Den jag har nu fungerar, men inte optimalt, den rör sig lite för mycket.
Jo, just det, ett par (ok, två par eftersom jag helst vill ha boots på alla fyra) neoprenboots från Eskadron. Helst skulle jag vilja ha de med fårskinn runt kanterna för de är så grymt snygga, men jag tycker ändå att det är lite opraktiskt. Helst ett par svarta, för då kan man ha dem på framridning i framtiden på tävlingar utan att bry sig om det är blött eller inte.
Jag håller på att påverka William att jag vill ha det där vita schabraket med guldstjärnor från Fortis et Liber i födelsedagspresent, så vi får väl se.
Om inte annat så är ju faktiskt det säkraste kortet just nu att köpa något hästrelaterat till mig. Allra helst Eskadron, haha! Eskadron gör riktigt snygga saker, men märke spelar egentligen ingen roll.

Jag håller just nu på att leta efter ett par nya lädertyglar också, eftersom mina favoriter har gått helt sönder nu... De orkade inte med det hårda livet utan sa farväl härom veckan. Som tur är hade jag kvar ett par andra lädertyglar också! De är inte på långa vägar lika bra, men de duger än så länge.
Annars har jag det allra mesta redan, så alla tillägg är bara bonusar.

Nu ska jag äta lite och sen åka till stallet. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar