onsdag 1 juni 2011

Fortis et Liber

Har hittat en hemsida (eller ja, det är ett företag, Fortis et Liber) med så sjukt snygga schabrak! Har valt ut två stycken jag mer än gärna vill ha... Tänkta som kommande tävlingsschabrak, när det är dags för det. Har ännu inte beställt något därifrån, men det är väl bara en tidsfråga nu ;)

I vilket fall, hon som är bakom Fortis et Liber är en av två personer som startade upp Efva Attling AB, men hon har nu riktat in sig på hästgrejer och det med bravur! Schabraken är mestadels dressyrschabrak (me like!) i olika färger.
Har egentligen hittat ett helt gäng som är så grymt snygga, men så är jag traditionell av mig och vill väl egentligen ha vita schabrak som tävlingsschabrak, men så blir man lite att ett svart hade kunnat vara ruskigt snyggt också...

Här är ett av de vita jag vill ha:
Och här är den riktigt snygga svarta motsvarigheten:

Det här är det andra vita schabraket jag vill ha (ursnyggt!), men osäker på hur väl silverdekorationerna kommer synas:






Den finns också i svart sammet:

  Jag är också rätt förtjust i det här svarta:


Inte nog med att de har grymt snygga schabrak, de har lädergrimmor och pannband också!
Den här lädergrimman fastnade jag för:

Tyvärr finns den bara i Full och min donna kräver X-Full...
Och shoppaholic som jag är så har jag självklart hittat tre pannband som är riktigt snygga... Fast jag har ju mitt rosa bling så jag behöver ju inte ett till?! Väl?
Snyggt med diskret bling också:



Det här är riktigt snyggt och borde bli nästa trend efter blinget (även om många säger klink):




Tyvärr är det mörkbrunt, jag som enbart använder svart utrustning....
Det här gillar jag, mest för att det är annorlunda:




Alla bilder är lånade från Fortis et Libers shop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar