lördag 4 juni 2011

Trött, tröttare....

Tröttast? Nja, inte ännu... Men är riktigt trött nu, började jobba kl. 5 imorse och hade det rätt stressigt på jobbet idag.
Kom hem vid 14 och gjorde misstaget att sätta mig med laptopen och somnade! Vaknade igen vid 18, det var bara till att dra på sig stallkläderna och sticka till stallet. Red i ridhuset idag igen och kände på det vi gjorde igår. Gick inte lika bra som igår, men det säger ju sig själv, egentligen. Både jag och Lussan var rätt trötta så vi joggade mest igenom. Ska verkligen inte klaga, jag fick igång traven rätt bra på henne och utefter omständigheterna så gick det faktiskt väldigt bra. Imorgon är det lugn uteritt som står på schemat! Ska försöka komma iväg lite tidigare imorgon efter stallet och undvika att slockna direkt jag kommer hem. Har insläppet imorgon också så jag kan varken åka hemifrån för tidigt eller försent.
På måndag blir det vilodag för henne, det har hon verkligen gjort sig förtjänt av! Har redan planerat upp nästa vecka träningsmässigt för henne och det känns super. Utom att jag just nu har fått världens träningsvärk i ryggen, övre delen av magen och insidan av låren... Ridpasset igår, jobbpasset idag och ridpasset nu ikväll gjorde sitt till. Skönt!
Jag längtar och värker tills vi har kommit igång ordentligt, på riktigt, och verkligen kan börja få göra saker mer på riktigt. Hon verkar tycka arbetet är riktigt roligt, för hon ser så lycklig ut hela tiden och blir så avslappnad efteråt.

Oj, nu måste jag sova i vilket fall... Om jag kan somna vill säga, ska gå upp 3.30 igen för att återigen jobba 5-13.30. Så ja, hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar