lördag 11 juni 2011

Helg!

Igår inleddes helgen riktigt bra, red för Sussi igen. Den här gången gick Sussi in i mitten med en körpisk och drev på Lussan lite extra för att få igång trampet mycket mer ordentligt på henne. Träningarna går verkligen framåt och det är helt underbart! Igår pressade vi henne ordentligt, så vi fick fram ett motstånd från henne, men det kom vi igenom. Vi kämpar mycket med att aktivera just hennes bakben så att hon tar för sig mer i traven (och även galoppen). Nu har formen börjat komma på henne också på ett helt annat sätt, men så har hon ju en riktigt bra bärighet av sig själv. Nu är det tyvärr två veckor kvar till nästa träning... Synd! Jag vill träna mer, och verkligen få komma igång. Nu när det går så bra....
Till nästa helg ska Lussan få gå ut på sommarbete! Ska bli härligt för henne, få vara ute dygnet runt. Jag funderar på om jag ska låta henne få vila helt två eller tre veckor, kan inte riktigt bestämma mig. I vilket fall som helst kommer det göra henne gott att få vila lite och landa i allting. Hon kommer få vara ute i två månader bara, fram till mitten av augusti.
Hon börjar bli riktigt fin nu, riktigt blank och härlig i pälsen och har börjat muskla på sig ordentligt. Haha, fast det gör att hennes hals ser ännu större ut! Nu har rumpan börjat muskla på sig också, och jag är så stolt över henne!
Idag ska jag fortsätta med det vi gjorde igår, så fort det blir lite svalare.. Är 30 grader just nu och ja, det är lite för varmt för att det ska kännas bra att träna. Även om det fungerar, men kan man välja så väljer man ju svalare....

I övrigt händer det inte så mycket, är ledig idag, men jobbar kväll på Avis imorgon. Men nu ska jag passa på att äta lite. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar