måndag 13 juni 2011

Tömkörning med bommar

Idag tömkörde jag Lussan över bommar, gick rätt bra faktiskt. Nästa gång ska jag enbart tömköra över solfjäder i längre serier, idag var bara prov för att se hur det gick.
William var med idag och fick förklarat för sig hur mekaniken i en hästs kropp fungerar, han fick även fjäska med Lussan genom att ge henne godis och borsta på henne. Hon var riktigt nöjd idag! Speciellt efter tömkörningen när William masserade hennes ben med Blue Lotion och jag stretchade henne.

Imorgon är det dressyr som gäller. Innan dess ska jag hinna jobba 4-11, så det är verkligen hög tid att gå och lägga sig nu....  Är egentligen jättetrött, men fastnat framför filmen The Terminal som jag aldrig sett. Men ja, nu är det ändå dags att gå och lägga sig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar