tisdag 7 juni 2011

Sömnlös

Ligger just nu vaken och har varit vaken i en timme, har fruktansvärt ont i magen och behöver springa då och då på toa så det blev bara till att snällt ringa jobbet och sjukanmäla mig idag. Skulle börjat om en timme, så nu ligger jag här helt sömnlös.
Fick ont i magen redan igår kväll med illamående och hastiga toalettbesök, men trodde väl på att om jag bara lyckades somna så skulle jag kunna jobba idag. Tji fick jag, och nu ligger jag här. Helt värdelöst. William ligger i sovrummet och snarkar något så oerhört, så ytterligare en anledning till att jag inte kan sova just nu.
Min dumma kropp har börjat göra som så att jag vaknar efter ca. 2-3 timmars sömn och är klarvaken. Visst, det har varit skönt på sitt sätt för jag har ändå varit pigg de senaste dagarna när jag åkt till jobbet. Men det har också gjort att jag behöver sova när jag kommer hem och jag slocknar direkt jag sätter mig ner någonstans och sover då ytterligare 2-3 timmar för att sedan vakna och åka till stallet. Så kommer man hem, kan inte sova utan somnar vid midnatt och så blir det ytterligare 3 timmars sömn innan det är dags att gå upp till jobbet. Och så rullar det på, fruktansvärt irriterande!

Så vad ska man hitta på nu? Klockan är ju knappt 3 på natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar