torsdag 9 december 2010

Antagningsbesked 1

Så, nu har då äntligen antagningsbesked 1 kommit. Jag är reserv 177 på jurist! 177! Det är ju sjukt många människor innan mig så det blir med största sannolikhet inte jurist nu till våren... Frågan är om jag ska fortsätta satsa på det eller börja satsa på något annat?
Kom in på juridsik översiktskurs och geografi A(?) åtminstone. Ska fundera över vilka av alla strökurser jag sökte som jag vill plugga nu till våren. Vad är användbart och vad är inte användbart? Jag har svårt för att se hur geografi A kan hjälpa mig. Juridisk översiktskurs kan vara användbart, om inte annat så kanske jag kan komma på om jag verkligen vill plugga juridik. Eller ska jag köra på det som William ansåg att man kan göra, att man satsar på att plocka ihop kurser själv och bli företagsekonom utan all nationalekonomi? Det känns som att det enda mer som jag valt som är användbart är statskunskap A. Har bara valt en massa andra kurser inom kultursektorn, och om man får tro alla senaste rapporter så håller allt sådant på att sakta men säkert dö. Åtminstone museijobb...

Hade man fått drömma lite så hade jag utbildat mig till arkeolog eller historiker, men nu är ju verkligheten som den är och jag behöver ett jobb där jag faktiskt får en helt ok lön utan att behöva slita ut mig 24/7.

Får hem sen när jag slutat och diskutera det här med Willim och se vad han tycker. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker, utom att jag åtminstone inte ska plugga geografi A....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar