torsdag 16 december 2010

Helvetesdag

Idag har verkligen varit en sån där katastrofdag när man egentligen aldrig borde ha gått upp eller försökt göra något vettigt. Dagen inleds med att jag vaknar upp med världens dunkande och tryckande huvudvärk, ont i halsen och täppt näsa. Mådde helt enkelt skit. Det blev några timmar i ett mörklagt sovrum med en underbart snäll William som såg till att jag fick i mig mat och te. Tack!
Jag kom faktiskt till liv lite senare, tro det eller ej, men visst, huvudvärken ligger och moler långt bak ännu. Jo, jag vaknade upp till vackert snöfall också som jag inte kunde njuta av! Bestämde mig för att åka hemifrån 10 minuter tidigare än vanligt ifall väglaget var lika bedrövligt som det såg ut att vara. Kommer ut, backar ut bilen och får inte igen garageporten! Stod där i 20-25 minuter och kämpade och slet. Och William hade ju självklart inte på sin mobil.... Fick ge upp porten, fick springa upp till lägenheten och säga till William att lösa det.
Kommer ut på motorvägen och i Knivsta var det nästan totalt stopp, 30km/h. På motorvägen! Sånt som händer, kom ju försent i vilket fall.
Inte klarade jag av att åka till stallet heller, mådde för risigt för det och tur var väl det... Men imorgon ska jag minsann dit, jag behöver det verkligen. Få andas frisk luft och inte alltför mycket som kan gå åt helvete.

Fick brev från Juridiska Instituitionen idag om när jag ska skriva in mig och när jag börjar plugga och sånt där. Något positivt idag! Försökte ringa universitetet också och försöka fixa till det lite med mina kurser, men med min tur så misslyckades det... Får försöka få tag på dem imorgon.

Har börjat fundera på om man kanske ska åka iväg en vecka till något varmt och skönt ställe nu precis innan man börjar plugga. Bara ta en vecka och trivas lite, hade varit skönt i kylan och snön som är nu.

Hittade ett hotell i Marocko som verkligen verkar helt ok. Ska se om jag ska lobba för det hemma med William.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar