lördag 11 december 2010

Inception

Jag och William kollade på Inception igår, sjukt bra film måste jag säga. William satt av någon anledning och var anti till filmen efter de första 10 minutrarna... Aja, det är hans val. Jag gillade i vilket fall filmen, så om ni inte har sett den så se den! Ångrar att jag inte såg den i 3D på bio, men det är såna misstag man gör ibland.
Fast jag tycker allt att DiCaprio är bättre i Shutter Island, och det är en film som jag ska köpa så fort jag får möjlighet.
Det var som jag och William diskuterade om Dicaprio också, att han verkligen har utvecklats som skådespelare. Visst, han var bra i Titanic men samtidigt var den en bra film överlag. Däremot i The Beach var han inget vidare, ingen man la märke till och tyckte var bra. Nu däremot, i hans senaste filmer så är han mycket bättre, mycket mörkare och betydligt mycket mer vuxen. Se bara på The Departed!


Haha, insåg just nu när jag läste hans rollista så har jag sett de flesta av de filmer han spelat i, utom de allra, allra första. Frågan är om det bra eller dåligt? Är det han som bara spelat i "få" filmer eller är det jag som sett alldeles för mycket film?

Jag har i vilket fall haft en helt underbart seg morgon, skönt att få sova så länge man vill och sen bara kunna ligga och dra sig i sängen med datorn och läsa lite. Har läst ut ytterligare en bok, men fick tack och lov senaste numret av Equipage igår! Så nu har jag åtminstone något att läsa, men visst, jag har ännu mängder med böcker i bokhyllan jag inte läst ännu så jag lär ju överleva! Det är alltid skönt att sjunka ner i ett varmt bad med en bra bok. Fast jag ligger ju alltid så länge i badet att jag börjar frysa...

Idag blir det stallet igen, det är hur skönt som helst att vara i stallet och komma ifrån lägenheten lite. Började skritta henne under ryttare igår igen, och ja. Det gick jättebra när vi väl hade kommit iväg en bit, hon var pigg och trevlig men höll sig lugn. Annat kan man ju säga att hon gjorde på stallbacken när jag precis hade kommit upp... Hon fick något ryck och trodde väl att hon var på en rodeo eller något. Jag satt kvar och fick iväg henne från stallbacken och när vi hade kommit iväg en bit så var det som om att luften gick ur henne och hon blev kolugn resten av ridturen. Konstig häst det där, men jag gillar henne ändå. Tur är väl det! Jag tänkte göra ett nytt försök idag med henne, får ju se om hon kan sköta sig lika bra idag ;)
Hon var hur glad som helst igår i stallet efter ridturen, hon hade ju fått vara ute och röra på sig och så stod jag ryktade henne efteråt! Det var ju hur skönt som helst! Haha, hon är mysig när hon blir sån. Hela hästen liksom tindrar och lyser av en ren och oförstörd glädje. Och så står hon där och försöker blåsa en massa luft på mig så fort jag är nära hennes huvud.

Man kanske skulle satsa på att äta lite så att man kan komma iväg till stallet någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar