lördag 25 december 2010

God jul!

Jag önskar alla en riktigt god jul, blir något sent nu. Inte hunnit tidigare idag, har haft fullt upp och man har ju faktiskt annat för sig när det är jul än att sitta vid datorn!
Jag hann med en del innan Kalle Anka idag, hann åka och hämta min bror, åka med William och köpa den obligatoriska skjortan inför julfirandet med en del av min släkt och av någon anledning springa runt i flera affärer och leta ischoklad! Ingen hade, så då fick min bror helt enkelt klara sig utan.

Åt mängder med mat, men samtidigt var det inte så extremt mycket med tanke på tidigare. Jag har börjat äta mycket mindre (positivt!), speciellt om man jämför med William...
Fick en del riktigt fina julklappar. Av mormor fick jag ett par underbara stickade tumvantar (tack, de uppskattades verkligen! Ska se om jag kan lyckas fota dem någon dag, annars lär ni få se mig bära dem), ett par Intermezzoglas i rödvinsmodell (ytterligare ett par till min samling, min mamma är underbar!), en Thailandsresa (skrev jag att min mamma är underbar?!), och lite annat smått och gott. Känns som en riktigt lyckad julafton och alla verkade uppskatta julklapparna de fick av mig. Hoppas jag i.a.f... Annars är alla otacksamma och får inget nästa jul! Fast jag vet ju att Kent verkligen uppskattade  julklapparna han och mamma fick av mig, de fick ju en skrapkarta som de kan skrapa fram vart de varit och en resevåg. Jag har en likadan våg hemma och det är underbart att veta att man inte behöver bekymra sig över övervikt igen! Sist gång vägde min väska 28 kg eller något på väg hem från Grekland. Det hade kunnat bli dyrt, men de sa inte ett ljud på flygplatsen! Greker kan vara vänliga människor, utom när de är i Sverige.

Just nu sitter jag här och känner mig torr och är rentvättad från smink och ska väl strax krypa ner i sängen hos William och sova så man orkar med nästa firande imorgon. Fått reda på att vi ska fira på söndag också! Hur ska man orka?! Jag som trodde jag skulle få vara ledig....
Ska se om man orkar och hinner klämma in ett Ullaredsbesök på måndag innan man börjar åka hemåt så att man kan jobba på tisdag. Fast vi kan ju åka hem på tisdagförmiddag också, börjar ju kl 15 på tisdag. Vi får se hur jag gör.

I vilket fall, ett försenat god jul igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar