onsdag 15 december 2010

Stängningsdags

Det är snart dags för mig att stänga, skönt! Det är alltid skönt när man slutar för dagen och får åka hem.... Som det är nu så är det fruktansvärt segt, bara en kund kvar för ikväll och jag stänger om en timme. Hela kvällen har varit sjukt chill också...

Hann vara i stallet idag innan jobbet och var ute och red i ett helt underbart soligt vinterväder! Hon var pigg och go och glad och skötte sig exemplariskt. Precis som det ska vara. Visst, vi galopperade lite sidleds ibland, och vi taktade lite ibland, och vi låtsades bli skrämda för mörka buskar, men det var inget allvarligt idag. Hon spände bara upp sig, blev lite full i bus och fortsatte ändå vara underbart snäll. Inga konstiga hopp, inget argt och upprört slängande och ryckande med huvudet, utan hon njöt precis lika mycket som jag under ridturen. Jag lirkade loss henne en hel del idag, inga protester utan hon verkade snarare lycklig över att faktiskt få arbeta lite! Var ju inget allvarligt arbete, jag la bara ner henne i en lång och låg form i skritten bara för att få suget framåt (och lydnaden!) och vilket sug! Hon riktigt sög tag, höjde upp ryggen och hade massor av glatt och lite småbusigt tryck framåt.
Jag har upptäckt att hon är som en kombination av Newton och Nina. Ninas lite speciella sätt att vara och bestämma sig för saker och ting, och Newtons gungande trygghet när man väl får tag på bogarna. Haha, och ni ska se halten vi gjorde på stallbacken idag! Så bra halter har jag aldrig fått med varken Nina eller Newton! Och det är ju inte första gången heller... Åh, längtar tills man kan börja arbeta henne på riktigt igen. Hoppas verkligen att hon blir friskförklarad på måndag!

Blir stallet imorgon också, fast de säger att det är snöstorm på väg in... Hoppas de har fel - igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar