måndag 13 december 2010

Drick dig pigg?

I brist på annat såhär en måndageftermiddag på jobbet (ja, jag sitter i kuren och det är verkligen dött...) så lusläser man på DN's hemsida och hittar lite roligt smått och gott. Hittade nyss ett gäng recept på några smoothies som man tydligen ska bli piggare av och som boostar immunförsvaret. Kan piggheten månhända ha något att göra med att det åtminstone i första receptet är en hel del socker?
I vilket fall, några av dem får provas någon gång! Smoothies är riktigt gott, men kanske inte idag för min del. Ikväll blir det en stor kopp te när jag kommer hem. Man blir ju tyvärr rätt kall av att sitta här...

Jag och William hittade en resa till Dominikanska Republiken igår. Allt verkade perfekt,  priset var helt överkomligt, det gick att köpa till All Inclusive, hotellet var central beläget och tre-stjärnigt. Tänk, 15 dagar i Karibien i slutet av januari... Idag kom mamma på när jag berättade för henne att Haiti har ju ett ordentligt kolerautbrott. Kanske inte fullt så lämpligt då? Man kan ju vaccinera sig mot kolera, men frågan är ju om vaccinet ger ett 100% skydd. Jag tror nog att vi står över för den här gången! Dominikanska Republiken kommer ju finnas kvar.
Vi kanske kör på weekend till sydliga Europa istället under januari, bara för att få komma iväg lite?
Mamma berättade lite idag om vad jag och William kommer få i julklapp, så vi kommer allt få komma iväg till värmen och solen ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar