fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Passar på att önska alla redan nu ett gott nytt år! Är osäker på om jag har så mycket tid att sitta vid datorn sen (och William lär ju inte bli så glad på mig om jag sätter mig framför datorn!), har en del att göra när jag väl kommer hem igen. Är ju inte så många timmar kvar på mitt arbetspass! Gillar sådana här dagar.

Är i kuren och det är verkligen stendött... Har tagit emot en enda bil, de flesta bilarna kommer in vid kl. 18 ikväll, men se! Då är jag redan hemma och grejar med maten. Jag funderar ännu på vad jag ska göra med kammusslorna och hummern, får kika på det och se om William har några förslag.
Läser lite på DN (outsinlig källa till kunskap och visdom?) och läser om hur Systembolaget slår alla rekord när det gäller champagneförsäljningen. Hade jag fått min vilja fram när vi var på Systemet så hade vi köpt åtminstone en flaska "riktigt" bubbel, men jag fick nöja mig med två flaskor Asti. Men Asti är verkligen inte fy skam det heller! Sött och gott.

Var nyss två danskar här och lämnade en bil. Visade sig att de kom från Danske Television och filmat i Järfälla igår. Det var ju en terrormisstänkt som greps där och de var därför där och filmade grannarna. Roligaste är att SVT visade just deras filmande igår! Och jag såg den sändningen, med grannen som viftar med handen formad som en pistol! Haha, de var riktigt trevliga och blev superglada över att jag sett det och visste vad de pratade om. Det är sånt som är en stor fördel med det här jobbet, alla människor man träffar överallt ifrån och som många gånger gärna berättar saker om sina liv för en.

Nu ska jag fortsätta sega mig igenom mitt arbetspass, nästan alla bilar som ska komma in nu under förmiddagen har kommit in. När jag kommer hem ska jag lätt ut och gå en promenad i det underbart vackra och soliga vädret! Är det bara jag som får lite vårkänslor när solen lyser så vackert?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar