lördag 16 april 2011

Läggdags

Åh, måste bara få klaga av mig lite snabbt. Den här kvällen på jobbet har typ varit skit! Griniga kunder (på alla sätt och vis också!), nycklar som blir inlåsta på fel ställe, strul med bilar, haikrar som har svårt för att städa stora bilar... Listan kan göras lång! Jag överlevde åtminstone tack och lov utan att ha ihjäl någon, men det var nära på slutet. Tack och lov för trevliga Trio och killarna på Hertz! De är ens räddande (nåja, förstående då) änglar ibland. Tack och lov också för att det var "rätt" vaktkille som dök upp också, han är alltid lika trevlig och hade inte bråttom med att få ut mig utan han förstod varför jag dröjde och att jag skyndade mig allt jag kunde. Åh, nu kom jag på att jag glömde skriva ut en av listorna också. Nu får det vara så.
Som sagt var, den här kvällen var rätt skit och det var en lättnad att få åka därifrån.

På hemvägen blev jag omkörd av två bilar som blåste på som fan, en körde om vid Knivsta och den andra sista biten in mot Uppsala. Det gick ruskigt fort för båda. Vid Mora stenar står det en polisbil med saftblandaren på full fräs och släpper precis iväg en bil. Yes, tänker jag och hoppas att de tagit Fartdåre #1. Icke, de hade tagit en till synes oskyldig Volvo C30. Nödvändigt liksom. De tar alla andra utom de riktiga fartdårarna.
Fast jag är glad så länge jag blir lämnad i fred, speciellt efter en sån här kväll...

Nu  måste jag sova så att jag orkar upp imorgon till stallet innan jag börjar jobba igen! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar