tisdag 19 april 2011

Titel?

Jag tycker oftast det är förbannat svårt att komma på en titel. Man kan ju strunta i att skriva i någon, men det känns ju så lamt. Så ja, då får jag helt enkelt sitta här med dålig fantasi.

William åkte precis iväg till jobbet (eller ja, för 20 minuter sen), han ska jobba natt på Posten. Bra betalt, men otacksam arbetstid! Så jag får helt enkelt överleva ensam i natt. Så just nu kikar jag på House. Igår och idag hann jag även se klart andra säsongen av True Blood! Guud, den serien är bara så bra! Haha, och William kom självklart vid alla konstiga och löjliga scener, så därför så ansåg han den inte vara fullt så bra.

Igår fick jag satt på draget på bilen också. Blev en dyr affär, 7200:- närmare bestämt! Men nu sitter det där, och förhoppningsvis kommer allt fungera bra. Jag blev försenad p.g.a konstiga bussar (kul att åka runt över halva Uppsala när man hade en tid att passa), så jag kom försent för att hämta ut bilen. De stängde 17.00, jag var där 17.30. Men eftersom jag oftast har ofattbar tur så hade jag sån flax att det ännu var mekaniker kvar så jag fick ut mina nycklar! Det gjorde ju att jag åtminstone hann köpa foder till Lausanne och åka och mocka åt henne. Däremot hade de glömt lägga med min adapter... De verkade skämmas över det och bad hur mycket som helst om ursäkt för det. Vad gör det? Misstag kan vi alla göra. Jag hoppas bara att folk kan vara lika förstående för mig när (eller om) jag gör misstag. Så jag fick svängt förbi idag efter stallet och plockade upp adaptern, och han som var i receptionen kände igen mig från igår så han hivade över adaptern snabbt och smidigt direkt han såg mig, trots att han stod i telefon. Jag gillar verkligen Bilia! De är trevliga och proffsiga, och bra priser på servicen på Volvo.

Idag fick jag äntligen ridit, har ju pinsamt nog inte blivit någon ridning på fyra dagar... Vi var ute i det underbara vädret och red i "skogen". Hon var pigg och glad, och jag fick kläm på henne. Av någon anledning vill hon jämt tjafsa med mig när vi är ute och rider, medan när vi är i paddocken så är det inga som helst problem. Eller ja, tjafset är ju inget stort, men hon går ändå och småtjafsar med mig om hon inte får gå på helt lång tygel. Samtidigt så blir hon sakta men säkert bättre, så hoppet finns ju där. Jag tror det är för att hon inte är helt bekväm med att vara ute och rida, hon går och stirrar på en hel del saker som hon tycker är skrämmande (typ småfåglar och stubbar). Övning ger färdighet, hon får helt enkelt bara vänja sig.
Imorgon hade jag tänkt rida i paddocken och klämma igenom henne lite.
Men samtidigt är hon helt underbart mysig mot mig, och står allt som oftast och sover i stallgången om hon inte vill att jag ska klia på något speciellt ställe. Jo, och så gillar hon att stå och pussa på mig! Hon är mysig när hon är på det sättet.
Sen är hon rolig när hon vippar med sina stora öron när hon gjort något hon är nöjd med, eller som hon märker jag är nöjd med (oftast går det hand i hand, är jag nöjd så är hon jämt nöjd också). Hon är mysig, trots sina åsikter ibland ute i skogen om hur saker och ting ska vara.

Nu ska jag gå och lägga mig i badet en stund! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar