söndag 24 april 2011

Vettigt

Så, nu ska jag äntligen skriva ett vettigt inlägg.
William är iväg med en vän till honom och övningskör med min bil, jag ligger utslagen i soffan och kikar på Lyxfällan. Åh, sånt behövs ibland! Ikväll hade vi tänkt grilla, när de nu kommer tillbaka.

Igår löshoppades Lausanne, fruktansvärt roligt att se! Och hon var riktigt, riktigt duktig. Hon hoppade upp mot 120 cm, sen fick det räcka. Var ju längesen hon hoppades, och tydligen ännu mer längesen hon löshoppades! Men oj, vad skoj det var tyckte hon och drog järnet. Är något jag får börja med nu, att löshoppa henne regelbundet. Hoppa studs kommer göra super för hennes muskler så hon får musklat upp sig fint. Och så är det ju rolig omväxling!
Så idag var det både trött och stelt. Så jag satt mest ute och pratade med henne i hagen och gick en liten bit med henne. Tänkte först rida barbacka, men fegade ur i sista sekund och gick bredvid henne. Får ta det någon annan dag ;)
Imorgon är det dags för henne att gå ett pass i paddocken, har ju blivit framflyttat två ggr nu och det har bara varit ett riktigt pass i paddocken den här veckan. Men jag rider igenom henne ordentligt varje gång jag rider henne, så det borde ändå inte vara några problem.

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer, funderar på om jag ska lägga mig i badet en stund. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar