tisdag 5 april 2011

Tiden går så snabbt....

Tänk, för en månad sedan befann jag mig i Thailand och lapade sol. Nu går man runt i kalla Sverige och småfryser mest hela tiden och är nybliven hästägare. Vad hände där liksom?
Jag kan inte förneka att jag längtar tillbaka till Thailand... Allt där var underbart, ett paradis. Fast ett paradis med en väldigt mörk baksida... Men ändå.

Just nu är det bara till att satsa framåt. Det kommer bli roligt att åka ner och träffa mamma och alla släktingar nu till helgen, och snart så är det sommar! Fick reda på vad jag kommer få tillbaka i skatt igår. En mindre chock. Om man säger som så, jag får igen nästan en hel månadslön. Imponerande.

Idag är en riktigt tråkigt genommulen dag, och jag funderar på om jag ska ta mig till stallet strax. Hade tänkt köra ytterligare ett pass i paddocken idag, och imorgon ska hon få ut och skritta en ordentlig tur för att bli av med så mycket träningsvärk som möjligt. Blir ju ingen ridning fre-sön, och då är det osjyst att bara klämma ut henne i hagen utan att bry sig om hur hennes muskler mår. Just nu känns det som att jag håller det på en rätt lagom nivå för henne, hon orkar inte så länge när jag väl får henne att gå. Det kommer, man får bara ha tålamod och låta henne få den tid hon behöver. Målet är ju att hon ska kunna gå MSV, men jag har inte satt någon tidsram på det. Allt handlar om hur snabbt och bra hon stärker sig. Hon måste ju få upp styrkan, muskla upp sig ordentligt. För tillfället är det ju lite sisådär med det.
Men hon kämpar och är duktig.

Nu ska jag nog först bara krypa ner i sängen igen till William som ännu sover... Jag råkade ju somna efter ungefär halva Wall Street 2 igår, så jag är pigg och glad nu på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar