söndag 3 april 2011

Lazy sunday

Har varit i stallet redan idag, så nu ligger jag här i soffan och bara kikar på Greys Anatomy. Undrar vad man kanske ska hitta på. Skulle ju egentligen åkt med William till hans föräldrar, men av olika anledningar blev jag kvar hemma och han åkte ensam. Skönt med egentid här hemma.

Jag är så glad över att jag valde att köpa Lausanne! Visst, det är inte alltid helt lätt med henne. Som idag, idag hade hon lämpligt nog "glömt" hur man travade. Vad gör man? Jo, man tjatar och gnatar på henne (utan att gräla för mycket på henne) tills hon släpper och ger efter. När hon väl gör det, då glömmer man allt annat än känslan hon ger en. Var samma i förrgår när jag red henne i paddocken. Irriterande okoncontrerad och ville väl egentligen helst göra allt annat än att lyssna på mig. Jag gav mig inte utan bara fortsatte rida. Och som hon gick! Camilla kommenterade det igår, hon hade aldrig Lausanne så rundad och så under sig i en sådan form. Hon var grymt imponerad! Och jag bara svällde av stolthet...
Duktiga hästen! Det här kommer nog bli bra, riktigt bra hoppas jag. Det kommer inte bli lätt, jag kommer få slita, men i slutändan så är det som ger resultat.

Åh, jag är så stolt över henne och allt jag lyckats med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar