fredag 15 april 2011

Jag överlevde!

Var ju hos läkaren igår, hon var hur trevlig som helst. Frågade ut mig om typ alla mina vanor, om jag var frisk och genetiska sjukdomar som finns i släkten. Tyvärr hade ju någon missat att informera mig om att jag var tvungen att fasta inför proverna, så jag fick inte ta några prover igår. Var både skönt och jobbigt, men var ju tvungen att gå dit idag istället. Så kl. 8.15 var jag och blev stucken i armen. Och det var faktiskt inte så farligt! Hon som stack mig var supertrevlig, och tog allt lugnt och stilla. Hon tipsade mig om ett plåster jag kan köpa själv på Apoteket som ger smärtlindring inför nålstick.
Hon valde också att ta den minsta storleken på nålen, allt för att göra det så enkelt som möjligt för mig. Hon högg inte med nålen, hon grävde inte med nålen och hon höll den stilla hela tiden hon fyllde rören. Jämfört med vårdcentralen i Älvängen så var det här riktigt smärtfritt!
Jag fick även översatt till vanlig svenska vad det var för prover jag tog. Tog för att kolla levervärden, B12, järndepåerna, hormonerna och njurarna Jo, mina vanliga näringsvärden också. M.a.o. så var det en omfattande undersökning! Men det är bra, så nu hoppas jag bara på att proverna ska visa något för mig.
Efteråt gick vi faktiskt och tog en fika, det var längesedan, men så mysigt! Sitta ute i morgonsolen och dricka te och äta pirog. Me like!

Var i stallet igår också (haha, lagom ovanligt numera!) och hittade en nakenfis ute i hagen. Jag skrev i förrgår på tavlan att jag ville att hon skulle få gå utan täcke och de hade sett det så hon fick gå naken. Och ojoj, vad skönt det var tyckte hon! Hon bara stod där och sov i solen och såg allmänt belåten ut. Det värmde i mitt hjärta, minst sagt. Vi utmanade ödet igår också och red samma väg som när jag åkte av. Inga större problem, utom att hon var pigg och inte alltid ville göra som jag ville. Skam den som ger sig, min vilja var starkare än hennes och jag fick henne att gå på riktigt bra. Fick även in lite tramp på henne!

Hann shoppa en del igår också. Lämnade in de trasiga tyglarna till en sadelmakare som ska fixa dem till nästa vecka, köpte en ny sadelgjord på Hööks, var inne på Biltema och Blomsterlandet. Fick köpt en blomlåda till balkongen och en del blommor. Så här ska det odlas och vara vackert i sommar! Håller även på med ett försök att driva upp lite körsbärstomater, ska onekligen bli spännande!
Vi är i princip ensamma i området med att ha en riktig blomsterlåda, så jag hoppas verkligen att vår kommer få vara i fred...

Idag är det jobb 15-24 som står på schemat, men innan dess ska jag till stallet. Lausanne ska faktiskt få en vilodag idag, men jag får ändå lite dåligt samvete eftersom jag inte utnyttjar tillfället nu när solen skiner, men det kommer faktiskt fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar