lördag 23 april 2011

Tävla?

Har börjat bli pushad ifrån lite olika håll om att börja tävla igen, och jag kan erkänna att jag är sugen! Men först vill jag gå ner i vikt, jag måste skaffa BE-körkort och hästtransport, och så vill jag gärna få bättre ordning på henne. Jag vill ju ut för att vinna ;)

Var och kikade på en klubbtävling idag på Lurbo RK och jag blev helt plötsligt lika nervös som när jag själv tävlade. Skumt, men det triggade väl igång minnen undermedvetet eller något sådant. Som sagt var, jag är verkligen sugen på att ut och tävla och se vad domarna tycker! Jag får ju igång henne väldigt trevligt hemma och det skulle vara intressant att se om man skulle kunna hålla ihop det på en tävlingsplats inne på banan. Skulle vara intressant att veta hur hon reagerar på dressyrstaket och annat smått och gott.

Idag blev en lugn dag för henne, vi var ute och skrittade på lång tygel i nästan en timme. Hur mysigt som helst! Hon har börjat bli riktigt, riktigt trevlig! Enkel att flytta för vikthjälperna och skänkel, enklare att få loss i vänstersidan. Idag var det ju ändå lite spännande ute, med folk som var ute och gick med en hund som de kastade pinnar till hela tiden, andra hästar och bilar som stod parkerade på olika ställen. Hon klippte lite med öronen, stirrade till och stelnade, men var sen lättövertalad till att fortsätta promenera. Jag är stolt över henne! Och hon är så vacker i hagen ibland att det gör ont i mig, hon är så himla fin. Ofattbart att jag faktiskt köpt henne...
Imorgon (eller det blir ju idag) ska jag prova på att rida igenom LC:1, bara för att se om hon fungerar ett helt program. Är min kära moder som vill att jag provar, och varför inte? Jag vet ju hur det ska kännas. Även om det numera är en ny LC:1. Jobbigt att lära om mängder av program...

När jag flyttat henne till Vänge så ska jag se till att komma igång att träna för instruktör igen. Undrar vem det är som kommer dit? Jag hittade när jag satt och sökte efter instruktör på internet en dansk kille som verkar bra. Man kanske ska kolla lite längre fram om han kan komma dit, eller om han kanske kan hålla kurser regelbundet? Som sagt var, jag får dit först och kolla upp allting där innan jag bestämmer något. Saknar mina gamla instruktörer från Gbg! Saknar det mesta där nerifrån faktiskt, samtidigt som jag trivs i Uppsala.

Men nu ska jag gå och lägga mig och läsa och vänta på att William kommer hem. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar