onsdag 13 april 2011

Tröttheten själv

Är något så helt sinnes trött just nu, men jag kan ändå inte fortsätta sova. Typiskt. Men jag känner mig matt och känns inte som att jag har någon riktig ork till något. Har ätit frukost, och borde försöka komma iväg till stallet snart. Hade ju planerat att rida ut, idag igen!

Igår blev ju ett litet äventyr i stallet. Hon var riktigt pigg (fast snällt pigg, inte som i vintras då det var galet piggt) och iväg kom vi från stallbacken. Hon tyckte att alla stubbar och alla småfåglar var riktigt läskiga, men gick snällt förbi. När vi kommit ungefär halvvägs hade vi kommit till en raksträcka med bra underlag och där travade vi på samtidigt som jag försökte lossa hennes stela vänstersida. Pang, hela hästen studsar iväg på något konstigt sätt åt höger och jag for åt vänster och small i backen. Hon for själv i backen efter något ytterligare språng ifrån det hemska stället, men hon gick tack och lov inte omkull helt utan kom upp igen.
Då var det ett gäng småfåglar som skrämde henne i en rishög till vänster! Så jävla typiskt. Och vilka Nina-manér! Så uppförde sig alltid Nina också, stubbar, småfåglar och presenningar.
I vilket fall, jag och Lausanne klarade oss bra, hon travade runt mig några varv på fältet i sin upprördhet innan jag fick in henne igen och kunde fortsätta rida hemåt. Det enda som inte överlevde äventyret var mina fina lädertyglar Jag får ta dem till en sadelmakare imorgon och se om de kan räddas. Nackdelen med att jobba en hel del just nu, man måste göra typ ALLT den enda dagen man är ledig. Jo, jag sträckte en muskel i rumpan/låret så jag var halt igår, och idag gör nacken ont så jag har väl en sträckning där också.
Så idag ska vi i vilket fall som helst utmana ödet ytterligare genom att rida ut igen.

Imorgon ska jag äntligen se första avsnittet av True Blood säsong 2! Jag har ju inte hunnit kika innan, blir ju så när man jobbar kvällen. På något sätt känns det som att dagarna försvinner mer när jag jobbar 15-24 jämfört med 5.45-15 (eller som det är numera 5.45-14). Och dagarna försvinner ännu mer nu när jag har Lausanne att ta hand om också. Men det sistnämnda är lätt värt tiden!

Nu får jag dra på mig stallkläderna så att jag hinner åka till stallet och rida! Hade tänkt hinna få byta till sommardäck idag innan jag börjar jobba. Eller kanske fjäska med en haiker att göra det åt mig? Jag får se helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar