onsdag 3 november 2010

En sån där dag

Idag är en riktigt "sån där dag". Allt är mörkt och lite halvtråkigt. Det är helt mörkt ute nu och varit det ett bra tag!
Hittills idag har jag inte gjort mycket vettigt. Nackdelen med såna här mellandagar. Vad kan man göra och vad orkar man göra? Kollar på The Tudors just nu, men ska nog byta strax och kolla på något annat. The Tudors är en bra serie, men jag blir jämt så upprörd av den! Folk är så svekfulla...

Nog om det, var i stallet idag också. Mockade och grejade, tog in en blöt Lausanne och gjorde i ordning henne. Tog oss bort mot ridhuset, under en väldigt spännande promenad. Det dög ju inte med att det bara kom en stor grävare, utan det var ju tvunget att komma TRE stora hemska saker! Väl inne ridhuset var hon riktigt, riktigt taggad och fick sig något spel där inne. Tack och lov lyckades jag hålla henne... Kommer upp på en häst som börjar takta det första hon gör. Bestämmer mig för att börja trava igång henne så hon kan börja slappna av. Då säger en av tanterna till mig att hon är halt! Åtminstone att hon visar något diffust i traven... Kul, var ju bara till att hoppa av och gå hem igen. Synd, för hon verkade pigg och trevlig idag. Såna dagar är det ibland. Hoppas bara att det inte är något allvarligt....

Imorgon är det jobb som gäller igen, två dagar kvar och sen är det långledigt i tre dagar som gäller! Jag längtar...
Nu får jag helt enkelt övergå till något vettigare, kanske ska ta och lägga mig i badet med en bra bok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar