tisdag 2 november 2010

Hårförlängning

Jag har börjat fundera på om jag ska köra med hårförlängning. Kikar mest på Clip On, det ska vara det mest skonsamma mot håret. Vill ju inte slita ut håret mer än nödvändigt....
Frågan är ju bara om jag ska klippa upp håret på något speciellt sätt, och om jag kan hitta en färg som matchar mitt hår? Håller ju på att låta min naturliga hårfärg komma fram, har inte färgat håret på ett och ett halvt år nu! Färgen som har börjat komma fram på allvar nu är hur snygg som helst (hur kunde jag ens färga håret från första början?!), men jag är osäker på hur ljus eller mörk färgen är. Svårt det här är... Det hade varit snyggt om jag kunde få riktigt långt hår som är jämntjockt hela vägen och som inte är slitet längst ut.
Tåls att funderas lite till på. Clip On är troligen bäst i vilket fall eftersom det blir enklare också när jag ska träna och vara i stallet. Känns ju lagom värt att lägga ut pengar på en hårförlängning som förstörs direkt bara för att den inte klarar av min fritid...
Eller ska man helt enkelt lägga ut pengar och gå till en salong som får fixa allt åt mig? Kanske är bäst när det är första gången jag ska ha det?
Vill verkligen inte se trash ut, tyvärr har man ju sett en del sådana exempel genom åren... Jag vill att min hårförlängning ser äkta ut, känns äkta och är sjyst mot mitt hår.

Någon som har tips/erfarenhet av det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar